afisa kinhtopoihsh171224

 

Τελευταίες Αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου

Με το νέο νομοσχέδιο για τις νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης, το υπουργείο παιδείας αποδομεί την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και καταργεί τα λίγα εναπομείναντα δικαιώματα των μαθητών-τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτό της διάγνωσης και υποστήριξης. Το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή τις επόμενες μέρες, προβλέπει στις σχετικές διατάξεις για την ειδική αγωγή:

Κατάργηση των ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) και αντικατάστασή τους από τα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Η «ορθολογικοποίηση» των δομών επιβάλει την κατάργηση και συγχώνευση εκτός των ΚΕΔΔΥ και άλλων δομών, όπως τα ΚΕΣΥΠ (Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού), τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών), τα ΕΚΦΕ (Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών). Οι παραπάνω δομές συρρικνώνονται και υποβαθμίζονται ενώ τα ΚΕΣΥ επιβαρύνονται και με τις υπηρεσίες συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού που καταργούνται.

Αλλαγή ρόλου και προτεραιοτήτων αφού τα ΚΕΣΥ αποκτούν απλώς συμβουλευτικές αρμοδιότητες («διερευνούν», «εισηγούνται» παρεμβάσεις, εξατομικευμένα προγράμματα για μαθητές με ειδικές ανάγκες, επαγγελματικό προσανατολισμό) ενώ αφαιρείται από αυτά η δυνατότητα διάγνωσης-γνωμάτευσης ειδικών δυσκολιών και αναγκών των μαθητών. Η μη καταγραφή ειδικών δυσκολιών σημαίνει ότι δεν υπάρχει καταρχήν ανάγκη κάλυψής τους π.χ παράλληλη στήριξη, μείωση μαθητών ανά τμήμα. Ο στόχος είναι  ο περιορισμός των θέσεων απασχόλησης, η εξοικονόμηση προσωπικού και στην ειδική αγωγή.

Σύσταση ειδικών επιτροπών στις σχολικές μονάδες οι οποίες θα εισηγούνται εξατομικευμένα προγράμματα υποστήριξης των μαθητών, την ευθύνη υλοποίησης των οποίων έχει ο εκπαιδευτικός, ο οποίος επιφορτίζεται με επιπλέον καθήκοντα. Μόνο αν οι παρεμβάσεις εντός του σχολείου αποτύχουν (!) τότε θα επανεκτιμάται αν χρειάζεται παραπομπή για διάγνωση του παιδιού από τα ΚΕΣΥ. Με αυτόν τον τρόπο το βάρος της αντιμετώπισης των ειδικών δυσκολιών των μαθητών μετατοπίζεται στην τάξη και η ευθύνη υλοποίησης σχετικών αποτελεσματικών παρεμβάσεων στον εκπαιδευτικό, ο οποίος θα κρίνεται και θα αξιολογείται με βάση την επίτευξη της στοχοθεσίας για τους μαθητές με ειδικές δυσκολίες.

Τα παραπάνω συνιστούν μια σειρά από αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στο χώρο της εκπαίδευσης και στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής και ευθυγραμμίζονται με τις επιταγές ΕΕ-ΟΟΣΑ για μείωση του κόστους της παρεχόμενης δημόσιας παιδείας, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Το νομοσχέδιο έχει στόχο να καταργήσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, να μετατοπίσει την ευθύνη από το κράτος στον εκπαιδευτικό, να προχωρήσει έμμεσα την αξιολόγηση. Το εκπαιδευτικό κίνημα που τον τελευταίο καιρό διεκδικεί μαζικούς διορισμούς και κατάργηση της ελαστικής εργασίας χρειάζεται να συγκροτήσει μέτωπο αντίστασης με και με γονείς, μαθητές, φοιτητές αλλά και χώρους που πλήττονται όπως τα νοσοκομεία, οι δήμοι και να συνεχίσει τον αγώνα για:

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς -Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό σε όλες τις δομές γενικής και ειδικής εκπαίδευσης

Πλήρη εργασιακά δικαιώματα αδειών, ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης στους αναπληρωτές, ίδια με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων

Όχι στη συρρίκνωση των δημόσιων κοινωνικών δομών και υπηρεσιών 

Απεργία –αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης