Παλλήνη:1-5-2022                                                                                                      προς

                                                                       Αριθμ.Πρωτ.: 40                                                                              όλους τους συναδέλφους μας

 

Οι βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, τα αποτελέσματα των οποίων αναδεικνύονται με την γιγάντωση της άκρας δεξιάς   σε

ολόκληρη την Ευρώπη, έχουν διαμορφώσει, εδώ και χρόνια, μια τεχνίτη εικόνα στον χώρο της εκπαίδευσηςη οποία στηρίζεται σε δείκτες, αξιολογήσεις και εξετάσεις. Οι πολιτικές αυτές αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση ως προϊόν και οικονομικό κόστος , αδιαφορώντας παντελώς για τα πολλαπλασιαστικά οφέλη ενός δημόσιου, υψηλής ποιότητας, σχολείου που συμβάλει στην οικοδόμηση μιας δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας.

Η κυβέρνηση με τον Νόμο 4823/3-8-21 επιλέγει να κλείσει τα μάτια στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το συγκεκριμένο νομοθέτημα αποτελεί την μοναδική απάντηση της, στις προκάτ σχολικές αίθουσες, στα χιλιάδες κενά, στις ελλείψεις σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής, στα ξεπερασμένα σχολικά εγχειρίδια και στα παρωχημένα αναλυτικά προγράμματα.

Ο νόμος αυτός αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης :

  • Στα χιλιάδες κενά και στις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες,   η απάντηση της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!
  • Στην άθλια κτιριακή υποδομή και στις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, η απάντηση της κυβέρνησης είναι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας!
  • Στα παρωχημένα αναλυτικά προγράμματα και στα ξεπερασμένα βιβλία, η απάντηση είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις PISAγια τους μαθητές !

Οι πανελλήνιες εξετάσεις PISA, μετατρέπουν την σχολική μονάδα σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Πραγματικός στόχος τους είναι να κατασκευάσουν άλλοθι αποτυχίας επίτευξης επιθυμητής επίδοσης στους μαθητές των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών. Στοχεύουν ξεκάθαρα στην εργαλειοποίηση των αποτελεσμάτων του μαθητή. Ο Ο.Ο.Σ.Α , τέκνο του αποτελεί η PISA, θεωρεί τους μαθητές κόστος και οικονομική επένδυση ! Οι δήθεν αποτυχημένοι των εξετάσεων θεωρούνται ασύμφορη επένδυση για το κράτος σύμφωνα με την πολιτική θεώρηση του Ο.Ο.Σ.Α . Οι εξετάσεις δημιουργούν προσδοκίες στους μαθητές και στις οικογένειες τους και οικοδομούν αφήγημα για το μέλλον τους. Η αποτυχία των μαθητών για το κράτος, επικοινωνιακά θα χρεωθεί στους ανίκανους εκπαιδευτικούς ! Οι εγκλωβισμένοι από την τυχόν κακή επίδοση τους μαθητές, θα αναγκαστούν να επιλέξουν διαδρομές που θα τους προσφερθούν μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, που θα τους απομακρύνουν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι οι χρήσιμες διαδρομές για τον νεοφιλελευθερισμό που δημιουργούν φτηνό και εξαθλιωμένο εργατικό δυναμικό.

Τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και η προσεχτική επιλογή θετικά φορτισμένων λέξεων, οι οποίες συνοδεύουν τις εξετάσεις PISA, προσβάλλουν τους μαθητές, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς ! Είναι υποκριτικό να μην βρίσκουμε ούτε μια αναφορά στις ανακοινώσεις του υπουργείου για τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία τα οποία προετοιμάζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες για να δοκιμαστούν στις εξετάσεις ! Η κυβέρνηση αξιολογεί τους μαθητές χωρίς να αναφέρεται στα βιβλία τους και στα αναλυτικά προγράμματα τα οποία βρίσκονται σε χρήση κοντά μια εικοσαετία ! Κάθε σοβαρό κράτος πρώτα εκσυγχρονίζει τα εργαλεία που παρέχει και μετά αξιολογεί τους μαθητές. Ο Νόμος 4823/3-8-21, όμως, λειτουργεί ως πλυντήριο ευθυνών για την ηγεσία του υπουργείου στοχοποιώντας εκτός από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες .

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε ένα σχολείο :

  • Που δεν διαχωρίζει στους μαθητές ανάλογα με τις οικονομικές τους δυνατότητες .
  • Το οποίο δεν είναι κατηγοριοποιημένο και παρέχει υποβαθμισμένες ευκαιρίες στα παιδιά των λαϊκών γειτονιών .
  • Που δεν λειτουργεί ως τροχοπέδη και κόφτης στην ισότιμη πρόσβαση του συνόλου των μαθητών και μαθητριών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
  • Το οποίο μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, και τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους.
  • Το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας τους.

Το σχολείο που διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε απέχει παρασάγγας από την νεοφιλελεύθερη προσέγγιση του Ο.Ο.Σ.Α και την θεώρηση του πως η εκπαίδευση αποτελεί οικονομικό κόστος, το οποίο πρέπει να συρρικνωθεί .

Το ΔΣ του συλλόγου καλεί την ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα απεργιακή κινητοποίηση στις 18 Μαΐου , ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των εξετάσεων PISA . Παράλληλα καλούμε την ΔΟΕ να συντάξει κεντρικά μια επιστολή προς στους γονείς που να απαντά στα επιχειρήματα του υπουργείου για τις εξετάσεις. Σε κάθε περίπτωση το ΔΣ του συλλόγου διαβεβαιώνει τα μέλη του που εργάζονται σε σχολεία της περιοχής ευθύνης του και έχουν επιλέγει στην πιλοτική εφαρμογή της PISA, πως θα σταθεί δίπλα τους και θα τους παρέχει κάθε δυνατή συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

Αλληλεγγύη - Ενότητα - Αγώνας

                                                      Ο Πρόεδρος                                                                                                              Η Γεν. Γραμματέας

                                                      Κων/νος Βερέτσος                                                                                                       Αργυρώ   Γείτονα