- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Ανακοινώσεις Δ.Σ. Ανακοινώσεις Δ.Σ.
- Δημοσιεύθηκε : 23 Μάρτιος 2022 23 Μάρτιος 2022
- Δημιουργήθηκε : 23 Μάρτιος 2022 23 Μάρτιος 2022
Παλλήνη:23-3-2022 προς
Αριθμ.Πρωτ.: 35 όλους τους συναδέλφους μας
Προς:
ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ
ΘΕΜΑ: Επιστολή 200 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρολόγων ΠΕ91.01 με προϋπηρεσία 10 και πλέον ετών στη δημόσια Εκπαίδευση για τη σύσταση οργανικών θέσεων στην Α' θμια και Β' θμια και αίτημα τη σταθερή σχέση εργασίας. Αντίστοιχα αιτήματα για όλες τις κοινές ειδικότητες (ισοκατανομή).
Με θεμελιωμένα εργασιακά δικαιώματα αναπληρώνουμε τον εαυτό μας στα σχολεία ήδη από το 1998 κάποιοι.
Ως πότε αυτή η εργασιακή ανασφάλεια;
Σύσταση οργανικών θέσεων και σταθερή σχέση εργασίας για τους Θεατρολόγους τώρα!
Η επιστολή αυτή συντάχθηκε και συνυπογράφεται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θεατρολόγους που διδάσκουμε το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής για πάνω από 10 χρόνια στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, με αλλεπάλληλες συμβάσεις εργασίας. Κάθε χρόνο απολυόμαστε στα τέλη Ιουνίου, εγγραφόμαστε στα μητρώα του ΟΑΕΔ, εισπράττοντας ένα ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε στον υποκατώτατο μισθό και αναμένουμε με αγωνία την επόμενη χρονιά την επαναπρόσληψή μας, εάν και εφόσον σταθούμε τυχεροί. Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022, διακόσιοι (200!) εκπαιδευτικοί ΠΕ91.01 θεατρολόγοι δεν κλήθηκαν να ανανεώσουν τις συμβάσεις εργασίας τους, αντιμετωπίζοντας το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας, ενόσω η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις καλπάζουν!
Κι ενώ η ποιότητα της δουλειάς μας αναβαθμίζεται σημαντικά όταν βρεθούμε στην ίδια σχολική μονάδα για παραπάνω από ένα έτος, δυστυχώς η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για την ίδρυση οργανικών θέσεων και τη σταθερή μας παρουσία στα σχολεία. Δέκα –και πλέον– έτη μετά και ακόμη περιμένουμε! Φτιάχνουμε βαλίτσες κάθε χρόνο, μετακινούμαστε για όπου η εκπαιδευτική ανάγκη μας καλεί, από νομό σε νομό και από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη. Αυτό που για τους μαθητές των ιδιωτικών σχολικών μονάδων θεωρείται δεδομένο, η ύπαρξη δηλαδή σταθερού εκπαιδευτικού προσωπικού, στο ελληνικό δημόσιο σχολείο καταλήγει να φαντάζει μια λυπημένη, όσο και πραγματικά εύλογη, ερωτηματική επωδός: <<γιατί κυρία δεν θα σας έχουμε και του χρόνου;>>.
Αξίζει αλήθεια αυτός ο διαχωρισμός και η ανισότητα της ποιότητας παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά μας, στους μαθητές και στις μαθήτριές μας εν έτει 2022;
Το, διδασκόμενο από εμάς, μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, ως βιωματική διαδικασία εξαίρεται σε όλες τις σχετικές επιστημονικές μελέτες τόσο ως αυτοτελές μάθημα, όσο και ως –ευχάριστο μα συνάμα σημαντικό– μεθοδολογικό εργαλείο που ενθαρρύνει συστηματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες στο να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά, να ενδυναμώνουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργική τους φαντασία, να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση, στοιχείο τόσο σπουδαίο για την πρόληψη στη χρήση της βίας σε όλες τις μορφές. Δεν είναι τυχαίο ότι η παιδαγωγική του θεάτρου αναγνωρίζεται ήδη από τα πρώτα χρόνια της εμφάνισής του στην αρχαία Ελλάδα, ενώ αποτυπώνεται σε έργα των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων.
Ένα μάθημα απαραίτητο, σύμφωνα με την απάντηση της Υφυπουργού Παιδείας, κυρίας Ζέττα Μακρή, στην σχετική επίκαιρη ερώτηση (849/7-6- 2021) του βουλευτή, κυρίου Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη.
Δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε ότι ένα μέρος των κόπων, των αγωνιών και των αγώνων μας φάνηκε ότι αναγνωρίστηκε με τους πρώτους –μετά το 2008!– μόνιμους διορισμούς Θεατρολόγων και τη σύσταση 171 οργανικών θέσεων τον περασμένο Ιούλιο του 2021 (ΦΕΚ 3204/τ.Β’/22.07.2021). Από την άλλη πλευρά, χρειάζεται να τονίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ91.01 θεατρολόγοι που εργαζόμαστε πάνω από δέκα έτη στην εκπαίδευση είμαστε πολύ περισσότεροι από 171 και ότι –όπως είναι φυσικό– απογοητευόμαστε όταν αντιλαμβανόμαστε ότι αντιμετωπιζόμαστε ως «δευτερεύουσες» ειδικότητες. Το ποσοστό κάλυψης των λειτουργικών μας κενών, μετά βίας έφτασε το 20% με τους συγκεκριμένους διορισμούς, τη στιγμή που στις
«πρωτεύουσες» ειδικότητες καλύφθηκε το 50% έως και 60% των αναγκών!
Δεν ξεχνάμε επίσης, μια τραυματική εμπειρία για τον κλάδο, την πρόσκληση συμμετοχής με κριτήρια ΑΣΕΠ για διορισμούς Θεατρολόγων στην Ειδική Αγωγή το 2020, η οποία τελικά έδωσε… μηδέν ολοστρόγγυλο στις θέσεις σταθερής εργασίας, εξισώνοντας την προσπάθεια συμμετοχής καθώς και την πληρωμή παραβόλου με προφανέστατη κοροϊδία όσων συμμετείχαν στο κάλεσμα. Ανάλογη τύχη είχαν και οι συνάδελφοι επιτυχόντες σε παλαιότερο διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους:
Ζητούμε τη σύσταση οργανικών θέσεων προκειμένου επιτέλους να απεγκλωβιστούμε από το εργασιακό περιβάλλον ανασφάλειας και να αποκτήσουμε μια σταθερή ποιοτική επαγγελματική σχέση με τα σχολεία, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας σε όποια γωνιά της Ελλάδας και αν βρίσκονται. Το ίδιο ζητούμε για όλες τις κοινές ειδικότητες, που δεν έχουν ακόμη οργανικές θέσεις αντίστοιχες των λειτουργικών αναγκών.
Ζητούμε οι επερχόμενοι διορισμοί, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση, να γίνουν με βάση τα λειτουργικά κενά των σχολείων μας, τα οποία αποτυπώνονται στο my school.
Ζητούμε να ληφθεί σοβαρά υπόψη η πολυετής υπηρεσία μας στην εκπαίδευση, βάσει της οποίας φτάσαμε στο σημείο να πλησιάζουμε στη σύνταξη, ακόμα και να συνταξιοδοτούμαστε, όντας αναπληρωτές (πραγματική ιστορία)!
Τηρούμε με συνέπεια τις ίδιες υποχρεώσεις με όλους τους συναδέλφους, ΖΗΤΟΥΜΕ να έχουμε και τα ίδια δικαιώματα στις προσλήψεις και ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ στους διορισμούς. Κατ’ αναλογία και με δίκαιο τρόπο απορρόφηση εκπαιδευτικών από όλους τους κλάδους που προσφέρουν στο ελληνικό σχολείο.
Αναμένουμε με αγωνία τις απαραίτητες ενέργειες από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ενέργειες, οι οποίες κρίνουμε ότι βασίζονται στις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης σε ένα ευνομούμενο κράτος.
Καλούμε τα Σωματεία μας να εγκύψουν με τη δέουσα ενσυναίσθηση στο χρόνιο πρόβλημά μας και να στηρίξουν έμπρακτα τον αγώνα μας.
Το Θέατρο, που γεννήθηκε στη χώρα μας και μετέδωσε τα φώτα του πολιτισμού στον υπόλοιπο κόσμο, πιστεύουμε ότι το αξίζει.
Με εκτίμηση,
Οι Θεατρολόγοι ΠΕ91.01 με 10 και πλέον έτη υπηρεσίας στη δημόσια Εκπαίδευση
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Κων/νος Βερέτσος Αργυρώ Γείτονα