Εκτύπωση

 Αριθμ.Πρωτ.: 78

11-9-2020

Με αφορμή τις ανησυχίες των συνάδελφων νηπιαγωγών για τις συνθήκες έναρξης του νέου σχολικού έτους

Η φετινή σχολική χρονιά εξαιτίας της εγκληματικής ανεπάρκειας της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας αρχίζει με εκατοντάδες προβλήματα. Ιδιαίτερα ο ευαίσθητος χώρος της δίχρονης προσχολικής αγωγής και οι συνάδελφοι μας νηπιαγωγοί ετοιμάζονται να καλωσορίσουν τους μικρούς μαθητές έχοντας να αντιμετωπίσουν δυσεπίλυτα προβλήματα .

  1. Οι κτιριακές υποδομές , πολλών νηπιαγωγείων , ιδιαίτερα στην περιοχή μας απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν ως κατάλληλες. Πιλοτές κτιρίων , μαγαζιά και κοντέινερ συνθέτουν ένα τριτοκοσμικό σκηνικό , στο οποίο κάθε κουβέντα για τήρηση αποστάσεων είναι τουλάχιστον ανεδαφική .
  2. Αίθουσες χωρίς φυσικό αερισμό και φωτισμό - κλουβιά - και χώροι διαλείμματος που δεν συνάδουν με αυλές σχολείων , θα υποδεχτούν του μικρούς μαθητές.

3. Ποιος  είναι ο ακριβής τρόπος εφαρμογής των γενικών αρχών των μέτρων προφύλαξης στα σχολεία  «καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες» όταν στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχει καθαριστής/ια σε όλη τη διάρκεια ανάπτυξης του προγράμματος και στους περισσότερους Δήμους όταν  θα τοποθετηθούν  θα είναι για ένα τρίωρο;

4. Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί από τον ΕΟΔΥ πρέπει να γίνει «προσπάθεια για λειτουργία του Νηπιαγωγείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους». Σε ένα διθέσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο τα παιδιά της πρωινής υποδοχής (πρώτη ομάδα) αναμειγνύονται με τα διαφορετικά παιδιά των βασικών τμημάτων  (δεύτερη ομάδα) και κατόπιν με τα υπόλοιπα παιδιά του ολοήμερου τμήματος (τρίτη ομάδα). Υπάρχουν λοιπόν νήπια που θα βρίσκονται σε 3 διαφορετικές ομάδες παιδιών  καθημερινά και ίσως και με 3 νηπιαγωγούς, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα τους.

5 Η .Οδηγία του ΕΟΔΥ είναι ότι  «Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδο στο χώρο του Νηπιαγωγείου και θα οδηγούνται στην αίθουσα». Η παραλαβή των μαθητών επιφορτίζεται από μια άλλη οδηγία που ορίζει ότι « Το προσωπικό που υποδέχεται τα παιδιά, πριν την είσοδο στο χώρο υποβάλλει ερωτήσεις για να επιβεβαιώσει την απουσία πυρετού ή/και άλλων συμπτωμάτων και εκτιμά αδρά την υγεία των προσερχόμενων παιδιών, και σε περίπτωση υποψίας προβλήματος συζητά το θέμα με γονέα/κηδεμόνα,».

Ποιο ακριβώς θα είναι το συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού που θα παραλαμβάνει τα παιδιά και πώς θα αφήνει χωρίς επίβλεψη τους υπόλοιπους μαθητές που θα βρίσκονται ήδη στο σχολείο όταν στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχει επιπλέον προσωπικό ούτε σχολικοί βοηθοί;

6 Δεν έχει σταλεί τίποτε για τον τρόπο χαλάρωσης /ύπνου στο Νηπιαγωγείο .Κατά τη διάρκεια του ύπνου θα χρησιμοποιείται ή όχι μάσκα; Με ποιο τρόπο θα χαλαρώνουν ή θα κοιμούνται τα παιδιά; Σε τι απόσταση το ένα από το άλλο; Και αν πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις, πόσα παιδιά πρέπει να είναι σε κάθε τμήμα ολοημέρου; Χαρακτηριστικό παράδειγμα σε νηπιαγωγείο της περιοχής μας στο ολοήμερο τμήμα είναι 19 παιδιά και αυτά πρέπει να κοιμηθούν σε αίθουσα μίας τάξης με έπιπλα .Δεν υπάρχει αίθουσα ύπνου. Με ποιες αποστάσεις θα κοιμηθούν; θα στοιβαχτούν το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς να μπορεί να τηρηθεί καμία απόσταση.

7 .Στη  Διαχείριση ύποπτου κρούσματος  αναφέρεται ότι Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19  επικοινωνούμε με την οικογένεια του και μεριμνούμε  για «Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά». H /ο νηπιαγωγός θα βρίσκεται μαζί με το ύποπτο κρούσμα  μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά;

Ποιος   θα είναι ο υπεύθυνος των παιδιών  για την ασφάλεια τους και την εκπαιδευτική διαδικασία αν η /ο Νηπιαγωγός δεν είναι μαζί τους ; Σε πολλά νηπιαγωγεία δεν υπάρχουν αεριζόμενοι χώροι για να οδηγηθεί εκεί το παιδάκι -κρούσμα.Η μόνη επιλογή είναι να φιλοξενηθεί στην κουζίνα του Νηπιαγωγείου !

8 . Δεν υπάρχει καμία οδηγία για τα   παιδιά που  έχουν αυξημένες ρινικές ροές και η μάσκα τους πρέπει να εναλλάσσεται συνέχεια; Τι γίνεται με τα παιδιά που πιπιλάνε συνέχεια αντικείμενα ή τα χέρια τους όταν θα πιπιλάνε τη μάσκα ; Πόσες μάσκες θα πρέπει να αλλάζει ένα παιδί και πότε χρειάζεται αλλαγή μάσκας; Που θα αποθηκεύονται οι μάσκες κατά την ώρα του φαγητού ή στα διαλείμματα;Τις πρώτες ημέρες προσαρμογής που τα προνήπια αλλά και νήπια κλαίνε κατά τον αποχωρισμό από το γονέα θα φοράνε και τη μάσκα αυτά που τυχόν την δέχονται; Και θα κολλάει το ρινικό υγρό με τη μάσκα ...που θα την αλλάζει ποιος;

Απαιτούμε :

Άμεσες προσλήψεις νηπιαγωγών και ταυτόχρονα εύρεση επιπρόσθετων χώρων για να δημιουργηθούν τα τμήματα με μέγιστο αριθμό 15 μαθητών .

Σε κάθε νηπιαγωγείο να διατεθεί καθαριστής / καθαρίστρια κάθ όλη την διάρκεια της λειτουργίας τους .

Να προσληφθεί , το συντομότερο δυνατό , ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε κάθε νηπιαγωγείο.

Μέχρι την υλοποίηση των παραπάνω , να μετατεθεί η έναρξη λειτουργίας των νηπιαγωγείων . Η ευαίσθητη ηλικία των μαθητών δεν αποτελεί πρόσφορο έδαφος για πειραματισμός.

Ο Πρόεδρος                                               Ο Γεν. Γραμματέας

Κων/νος Βερέτσος                                     Σάββας   Σεχίδης