ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 7/6, 18.30, ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ  ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ

Κατατέθηκε στη Βουλή από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πηγαίνει προς ψήφιση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το νομοσχέδιο για τις νέες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση.

Είναι ένα νομοσχέδιο που:

  • Συντάχθηκε με την επίβλεψη των κλιμακίων του ΟΟΣΑ, αποτελεί μνημονιακό προαπαιτούμενο της τέταρτης αξιολόγησης και καθοριστικό βήμα στη αντιδραστική αναδιάρθρωση και νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Υλοποιεί την κατεύθυνση της Αποκέντρωσης, της Αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της Αξιολόγησης,των βασικών απαιτήσεων, δηλαδή, της ΕΕ και των εγχώριων δυνάμεων της αγοράς για δραστική μείωση των κρατικών δαπανών, συρρίκνωση των δομών και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στο Δημόσιο σχολείο.
  • Επιβάλλει κουλτούρα αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς με στόχο την αποδοχή της ανεπίστρεπτης πορείας προς την ατομική αξιολόγησή τους και τη συμμόρφωση στην κεντρική κατεύθυνση για την εκπαιδευτική πολιτική.Στο όνομα της ανάδειξης “άξιων” και “ικανών” στελεχών, προχωρά στην ατομική αξιολόγηση ακόμη και των υποδιευθυντών σχολείων, καθιστώνταςόλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αξιολογητές των διευθυντών και υποδιευθυντών με ανώνυμα τυποποιημένα ερωτηματολόγια, κριτήρια και βαθμολογική κλίμακα κατ’ εικόνα και ομοίωση του ΠΔ152, τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη στις κρίσεις. Στο άρθρο 53, μάλιστα, όπου ορίζονται οι αρμοδιότητες του ΙΕΠ, γίνεται ένα βήμα παραπάνω, καθώς υπάρχει ρητή αναφορά στην «αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου....».
  • Θεσμοθετείνέες ιεραρχικές και συγκεντρωτικές δομές εποπτείας και ασφυχτικού ελέγχουγιασχολεία και τους εκπαιδευτικούς, (ΠΕ.ΚΕ.Σ, Κ.Ε.ΣΥ, ΚΕΑ)με απευθείας αναφορά στην κεντρική πολιτική γραμμή, το ΙΕΠ και το Υπουργείο, ενώ εισάγει τη λογική των διευθυντών-managers τηνεσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση και τη λογοδοσία των σχολείων που την μετονομάζει σε “Συλλογικό προγραμματισμό και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων”.
  • Δημιουργεί «συγκεντρωτισμό» όσον αφορά τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους για την υλοποίηση των αναδιαρθρώσεων και παραχωρεί «αυτονομία» όσον αφορά τη μεταφορά στα σχολεία, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς των λειτουργικών και χρηματοδοτικών υποχρεώσεων του.
  • Εντατικοποιεί την εργασία των εκπαιδευτικών, αυξάνοντας τη γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων και την πίεση για την εφαρμογή του 30ωρου, με αμέτρητες συνεδριάσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο και έρχονται να προστεθούν σε όλες όσες προβλέπονται από τα ΠΔ και τις Υ.Α για τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Αποτελεί βαθιά αντιδραστική τομή στηνειδική αγωγή, αφού, εκτός των άλλων, εξαφανίζει κομβικές λειτουργίες της ειδικής αγωγής όπως αυτή της διάγνωσης και της καταγραφής ειδικών αναγκών των μαθητών και των σχολείων και μετατοπίζει την ευθύνη κάλυψής τους στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, που οφείλουν μέσα από τη συγκρότηση ειδικών επιτροπών να διαμορφώνουν εξατομικευμένα προγράμματα στήριξης των μαθητών και μόνο μετά από την αξιολόγηση αυτών των δράσεων και την αποτυχία τους, δικαιούνται να στείλουν το μαθητή για αξιολόγηση στο ΚΕΣΥ. Η κατάργηση των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αντί της αναβάθμισής τους, μαζί με την κατάργηση των επιδομάτων αναπηρίας, εγκαταλείπει τους μαθητές ΑΜΕΑ και επιδιώκει να στρέψει τους γονείς τους στον ιδιωτικό τομέα, κατά τα πρότυπα της ΕΕ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είναι ένα νομοσχέδιο που θέτει το εκπαιδευτικό κίνημα σε θέση μάχης. Η μάχη που δώσαμε με όλη μας τη δύναμη το 2014, δεν ήταν μάχη για την αξιολόγηση της κυβέρνησης Σαμαρά. Ήταν μάχη ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας, στον κανιβαλισμό των ανθρωπίνων σχέσεων, στην τυποποίηση της εκπαιδευτικής πράξης, στην υποδούλωση των δημιουργικών και δημοκρατικών δυνάμεων από τα ερωτηματολόγια, τους δείκτες και τα ποσοστά. Την ίδια μάχη θα δώσουμε και πάλι, σε πείσμα των θεσμών, των αγορών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης  του ΟΟΣΑ, της Κυβέρνησης και όλων των μνημονιακών δυνάμεων, που μας καταδυναστεύουν.

Καλούμε τη ΔΟΕ  και την ΟΛΜΕ να να απορρίψουν το αντιδραστικό νομοσχέδιο για τις νέες υποστηρικτικές δομές και να μην προχωρήσουν σε καμιά συζήτηση εφαρμογής των αντιδραστικών διατάξεών του. Οφείλουν να κηρύξουν τώρα απεργία-αποχή, από κάθε διαδικασία, αποτίμησης – προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού! Κανείς αξιολογητής κανενός! Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ και μνημονιακή αντιπολίτευση, σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία που παίζεται το μέλλον του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων,  δεν πρέπει να βρουν συμμάχους στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.

Καλούμε τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία σε συντονισμένη δράση, ενέργειες και αποφασιστικούς, μαχητικούς αγώνες, για να διαμορφωθεί το κίνημα που θα μπλοκάρει ξανά σε κάθε σχολείο την αξιολόγηση και τους επίδοξους αξιολoγητές, θα ανατρέψει τα σχέδια για τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και τη συρρίκνωση του δημόσιας εκπαίδευσης. 

Διεκδικούμε ανυποχώρητα:           

  • Απόσυρση του αντιδραστικού νομοσχεδίου για τις νέες εκπαιδευτικές δομές
  • Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής και όλου του θεσμικού πλαισίου αναφοράς της. Δημοκρατικό σχολείο με όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα όλου του μηχανισμού των αξιολογητών. Κατάργηση του ν 3848, του ΠΔ152, του Καθηκοντολογίου και της ΑΔΙΔΠΕ.
  • Κατάργηση του ΠΔ79, της ΥΑ για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων σε Ειδική αγωγή, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, επαγγελματική εκπαίδευση, και όλων των μνημονιακών περικοπών στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Κανέναν αποκλεισμό μαθητών από όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ! Μόνιμο διορισμό-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, που έχουν υπογράψειέστω και μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση.Μόνιμους διορισμούς με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου. Όχι στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης, όχι στο ν.3848 και στο προσοντολόγιο.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς φραγμούς κι αποκλεισμούς, δίχρονη καθολική υποχρεωτική προσχολική αγωγή με δεκατετράχρονο σχεδιασμό της βασικής εκπαίδευσης. Κανένα παιδί 4-6 ετών έξω από το δημόσιο νηπιαγωγείο. Όχι στα voucher και την πριμοδότηση των δημοτικών και ιδιωτικών συμφερόντων. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή από το Σεπτέμβρη σε όλη τη χώρα
  • Γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων. Καμιά σύμπτυξη τμήματος, μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα, 20 παιδιά στην τάξη σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, 15 παιδιά στην Α΄- Β’Δημοτικού και στο Νηπιαγωγείο, 10 μαθητές ανά τμήμα στις Ο.Π. και στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ, μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές / μαθήτριες με μαθησιακά προβλήματα ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς κανέναν περιορισμό και όρο, επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Κατάργηση όλου του πλέγματος ιδεολογικού φρονηματισμού στην εκπαίδευση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, της επιχειρηματικότητας, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ