www.ekpaideutikareumata.gr

proodeutikareumata@gmail.com

www.facebook.com/reumata

29-9-2016

Σχολεία -παραρτήματα του…Γαλλογερμανικού Ινστιτούτου τα σχολεία της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Έως και 28 ώρες Γαλλογερμανικών στα σχολεία για 8  ώρες που προβλέπονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Με έκπληξη οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε δημοτικά σχολεία της Ανατολικής Αττικής είδαν να τοποθετούνται  στις σχολικές τους μονάδες εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ 05 Γαλλικής Γλώσσας και ΠΕ 07 Γερμανικής Γλώσσας τη στιγμή που ΟΛΑ τα σχολεία είχαν μηδενικές ανάγκες σε αυτό το διδακτικό αντικείμενο. Για παράδειγμα, σε 12/θέσια σχολεία τα οποία είχαν ανάγκες για 4 ώρες Γαλλικών και 4 Γερμανικών (σύνολο 8 διδακτικών ωρών) τοποθετήθηκαν 3 και 4 εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αυτών έως και 28 ώρες!.. Τη ίδια στιγμή, οι σχολικές μονάδες αυτές έχουν κενά για ώρες Δασκάλων, Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής κ.τ.λ. Όμως, όπως φαίνεται, τα κριτήρια του υπουργού Παιδείας είναι διαφορετικά από τις παιδαγωγικές ανάγκες των σχολείων !

Όλα αυτά είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του «φτηνού» σχολείου με τις μειωμένες ώρες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μετά την κατάργηση των σχολείων ΕΑΕΠ. Το νέο σχολείο του υπουργού Φίλη αναδεικνύεται σε σχολείο με σημαία ευκαιρίας που τα κριτήρια της στελέχωσής του δεν είναι παιδαγωγικά, δεν είναι επιστημονικά!

Εκείνο όμως που ξεπερνάει κάθε λογική είναι αυτό που συνέβη στην τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ και δείχνει περίτρανα το απαράδεκτο και τραγελαφικό της κατάστασης! Από τη μια η  Δ/νση Ανατολικής Αττικής να επιχειρεί την τοποθέτηση ειδικοτήτων «που δεν είχε τι να τους κάνει» και από την άλλη το υπουργείο Παιδείας, την ίδια στιγμή, στις 26-9-2016 να κάνει κι άλλες προσλήψεις αναπληρωτών για τις ίδιες ειδικότητες που πλεονάζουν (ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ Β ΦΑΣΗΣ ΠΕ05-ΠΕ07-ΠΕ19-20 ΠΔΕ ). Οι συνάδελφοι ΠΕ 05 και ΠΕ 07 είναι αναγκασμένοι να συμπληρώνουν το ωράριο τους μέχρι και σε 5 σχολεία σε αντικείμενα μάλιστα που δεν έχουν καμία σχέση με την ειδικότητά τους. Τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών υπερασπίζονται το δικαίωμα στην εργασία ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών και τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες με σεβασμό, όμως, στα εργασιακά - διδακτικά δικαιώματα όλων των συναδέλφων και στις διαχωριστικές γραμμές που απορρέουν από αυτά.

            Πέρα όμως από τα ευτράπελα της πολιτικής Φίλη στην εκπαίδευση, εγείρονται κι άλλα, σοβαρά ερωτήματα, που σχετίζονται με την εποπτεία και τον έλεγχο στη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ. Για άλλη μια φορά ο ρόλος των αιρετών εκπροσώπων αποδεικνύεται εφάμιλλος των κυβερνητικών σχεδιασμών: κατώτερος και αυτός των αναγκών των εκπαιδευτικών και του σχολείου που θέλουμε! Αποτελεί τραγική ειρωνεία οι αιρετοί και οι παρατάξεις τους τόσα χρόνια να απαιτούσαν την κατάργηση των «ολοήμερων – παιδοφυλακτήριων» και των σχολείων ΕΑΕΠ γνωρίζοντας, όπως και έγινε, ότι αυτό θα οδηγούσε στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας  τώρα να κόπτονται δήθεν για την εξυπηρέτησή τους «κατόπιν ενεργειών μας».

Όλες οι παραπάνω αποφάσεις του ΠΥΣΠΕ (και όχι μόνον αυτές), ελήφθησαν με τη συμμετοχή σε αυτό των δύο εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο. Τα ερωτήματα, επομένως που προκύπτουν είναι εύλογα:

  1. Μετείχαν στο συγκεκριμένο ΠΥΣΠΕ;
  2. Είχαν ουσιαστική συμμετοχή για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. 05 και Π.Ε 07 (π.χ. στις διαδικασίες τοποθέτησης κτλ) και αν ναι ποια ήταν αυτή; Η οποιαδήποτε συμμετοχή τους είναι σύμφωνη με τις θέσεις του κλάδου;
  3. Με ποια κριτήρια αποφάσισαν να μπουν στη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών αυτών των ειδικοτήτων αφού ήταν ξεκάθαρο ότι οι ώρες των Γαλλικών και Γερμανικών ήταν ήδη καλυμμένες;
  4. Πώς δέχθηκαν –κι αν δεν το δέχθηκαν γιατί δεν το κατήγγειλαν- να τοποθετηθούν σε σχολεία εκπαιδευτικοί Γαλλικών και Γερμανικών για 24 -28 ώρες ενώ οι ώρες για αυτές τις ειδικότητες προβλέπεται να είναι 4- 8 το περισσότερο ανάλογα με τη δυναμικότητα του σχολείου;
  5. Από ποιες ειδικότητες θα αφαιρεθούν αυτές οι ώρες και τι θα σημαίνει αυτό για τον αποκλεισμό κάποιων άλλων ειδικοτήτων αναπληρωτών από την πρόσληψή τους;
  6. Τι θα σημαίνει αυτό για την σύνταξη των Ωρολογίων προγραμμάτων και ποιοι θα «πληρώσουν το μάρμαρο»;

Ίσως, για άλλη μια φορά, κατά την προσφιλή τακτική τους θα μας πουν ότι δεν μετείχαν (διευκολύνοντας, όπως το συνηθίζουν άλλωστε, τη διοίκηση) όμως, σε κάθε περίπτωση έχουν υποχρέωση έναντι των συναδέλφων να δημοσιοποιήσουν τη θέση τους. Καιρός να πάψουν να κρύβονται!

Τέλος κατανοούμε τη σιωπή της Δ.Ο.Ε. και των κεντρικών παρατάξεων (εκλογές γαρ..) που κατά καιρούς, αλλά και πρόσφατα,  καλούν τους δασκάλους (και πολύ ορθά πράττουν) να μην αναλαμβάνουν ώρες Φυσικής Αγωγής, Μουσικής και Εικαστικών για ευνόητους και κατανοητούς λόγους. Την καλούμε τώρα να πράξει το ίδιο:

ΚΑΜΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ!

Θα το πράξει; Ας το ελπίσουμε!

Επίσης, καλούμε το Σύλλογο Δελμούζο και να πάρει θέση για το θέμα.

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη