Αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου

Τελευταίες αναρτήσεις

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ 3ου Δ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ 3ου Δ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ

Καταγγέλλουμε με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο τη διεύθυνση του 3ου Δ.Σ. Αρτέμιδας για μεθόδευση  στησίματος απεργοσπαστικού μηχανισμού, παραβίασης του ωραρίου των εκπαιδευτικών και για προσπάθεια τρομοκράτησης .

Συγκεκριμένα, με γραπτή ανακοίνωσή στις 4/10/18 στον πίνακα ανακοινώσεων του συλλόγου διδασκόντων ενημέρωνε για τα εξής: «Αύριο5/10/18 το ολοήμερο θα καλυφθεί με το προσωπικό ασφαλείας κανονικά ως  τις 4μμ. Για τη σίτιση θα χρειαστούμε 3 εκπαιδευτικούς ως 2μμ. Καλύτερα να είναι εθελοντές παρά να γίνει απευθείας ανάθεση (προσωπικό ασφαλείας). Από 2μμ ως 4:15μμ το ολοήμερο θα το καλύψουν ο υποδιευθυντής και ο υποδιευθυντής μαζί με τους 2 εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν στάση…» Και η ανακοίνωση κατέληγε: «ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΣΙΤΙΣΗ (Γράψτε μόνοι σας)».

Είναι φανερή η μεθόδευση για στήσιμο απεργοσπαστικού μηχανισμού με το επιχείρημα ότι πρέπει να οριστεί προσωπικό ασφαλείας κάτι που πουθενά δεν προβλέπεται για τα σχολεία και αυτό συνιστά από μόνο του και υπέρβαση καθήκοντος.

Παράλληλα μας εξοργίζει το γεγονός ότι, για μια ακόμη φορά, ο πρόεδρος του Δ.Σ ενώ γνώριζε το γεγονός δεν ενημέρωσε τα μέλη του Δ.Σ όπως όφειλε και αντ΄αυτού τις επόμενες μέρες μέλος της πλειοψηφούσας παράταξης, των Προοδευτικών Ρευμάτων, «όλως τυχαίως» επισκέφτηκε το σχολείο.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ 13-14 ΜΙΣΘΟΥ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ 13-14 ΜΙΣΘΟΥ

Πρόσφατα ενημερωθήκαμε για αποφάσεις δικαστηρίων που επιστρέφουν τα δώρα (13ο-14ο μισθό) σε εργαζόμενους αναδρομικά. Μάλιστα η ΑΔΕΔΥ έστειλε πρότυπο έγγραφο το οποίο μπορούμε να καταθέσουμε στις διευθύνσεις προκειμένου να μην παραγραφεί η απαίτηση μας για επιστροφή.

Επειδή η υπόθεση θυμίζει έντονα την ιστορία με το επίδομα των 176 ευρώ ας δούμε τι ισχύει συνοπτικά:

1) Έχουν εκδοθεί κάποιες αποφάσεις χαμηλόβαθμων δικαστηρίων (ειρηνοδικείων, πρωτοδικείων) οι οποίες στη φάση αυτή αφορούν εργαζόμενους αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), οι οποίοι εργάζονται κατά βάση σε δήμους

2) Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι τελεσίδικες. Μπορεί η διοίκηση να ασκήσει έφεση και να μην καταβάλει άμεσα τα χρήματα. Δεν υποχρεούται να το κάνει μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση.

3) Οι αποφάσεις που έχουν εκδοθεί για άλλες κατηγορίες εργαζομένων δεν προδικάζουν κάτι για τους εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια πρέπει να αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό οι κρούσεις δικηγορικών γραφείων προς συναδέλφους. Ακόμα και αν κερδηθεί μια υπόθεση σε πρώτο βαθμό αυτό θα πάρει χρόνο και έχει αβέβαιη έκβαση στη συνέχεια

Έχουμε και στο παρελθόν τοποθετηθεί αναφορικά με τις δικαστικές διεκδικήσεις λόγω περικοπών των μνημονίων. Θεωρούμε δικαίωμα του κάθε συναδέλφου να το κάνει αλλά ο μαζικός ενωτικός και ανυποχώρητος αγώνας είναι η λύση στην επαναφορά των μισθών μας. Ακόμα και αν οι δικαστικές αποφάσεις πρωτόδικα δικαιώνουν αρκετούς εργαζόμενους, η διοίκηση θα προσπαθήσει να τις ακυρώσει σε επόμενο βαθμό (εφετεία, Συμβούλιο της Επικρατείας).

Αναφορικά με την αίτηση προς τη διεύθυνση θεωρούμε ότι ο σύλλογος μας πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία να το κάνει μαζικά για όλους τους συναδέλφους. Καλούμε το ΔΣ να λάβει άμεσα σχετική απόφαση προς την κατεύθυνση αυτή.

Υ.Γ  Καλούμε την νεοδιαμορφωμένη πλειοψηφία στο ΔΣ, μετά την σύμπραξη του πρώην ανεξάρτητου αντιπροέδρου με τα «ανεξάρτητα» Προοδευτικά Ρεύματα,να λειτουργήσει επιτέλους με γνώμονα το συμφέρον του σωματείου εγκαταλείποντας επιτέλους τις τακτικές πολιτικής εκμετάλλευσης ακόμα και ενός ενημερωτικού εγγράφου της ΑΔΕΔΥ αναρτημένου στο διαδίκτυο, για το οποίο θα έπρεπε να συγκαλέσει το ΔΣ για να πάρει θέση αντί να το στείλει με το λογότυπό της στα σχολεία.

Ενωμένοι Εκπαιδευτικοί και Προοδευτικά Ρεύματα δηλώνουν «Ανεξάρτητοι» Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί!

 

Ενωμένοι Εκπαιδευτικοί και Προοδευτικά Ρεύματα δηλώνουν «Ανεξάρτητοι»

Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί!     

Με μια ανακοίνωση κάλεσμα στην κινητοποίηση στης 5 Οκτώβρη τόσο η παράταξη των Ενωμένων Εκπαιδευτικών όσο και των Προοδευτικών Ρευμάτων προσπαθούν να εξαγνιστούν και να παρουσιαστούν ως ανεξάρτητοι χρησιμοποιώντας το κόλπο του φραστικού διαχωρισμού με τους συνδικαλιστές όλων των παρατάξεων στο ΔΣ της ΔΟΕ και του «συνδικαλιστικού κατεστημένου» όπως γράφουν. Άρα αυτοί είναι Ανεξάρτητοι!

Μπορούν εύκολα , όπως το συνηθίζουν, να παραπλανούν τους μη γνωρίζοντες αλλά ας δούμε την πραγματικότητα..

1ο  Γράφουν λοιπόν : «Οι συνδικαλιστές που είναι προσκείμενοι στον Σύριζα από τη μια, πανηγυρίζουν για τις υποσχέσεις -τα «θα» δηλαδή- του υπουργού Παιδείας ....»

Οι Ενωμένοι Εκπαιδευτικοί (ΕΕ) συμμετέχουν στην ΑΕΚΕ που εμφανιζόταν δήθεν ως ανεξάρτητη παράταξη. Το σήμα της ΑΕΚΕ βάζουν μαζί με το δικό τους. Συμμετέχουν στην ηγεσία της παράταξης. Μέλος των Ενωμένων Εκπαιδευτικών (μέλος ΔΣ του συλλόγου ΠΕ «Κ. Σωτηρίου» και πρώην εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ στο σύλλογο) είναι ο πανελλαδικός εκπρόσωπος της ΑΕΚΕ αποσπασμένος από πέρσι στο ΙΠΕΜ ΔΟΕ (Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Μελετών)

Από τον Σεπτέμβριο του 2018 ανακοινώθηκε η ένωση της ΑΕΚΕ με την επίσημη παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ την ΕΡΑ και πλέον η ενιαία «ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ , Μέτωπο Δημοκρατικών-Προοδευτικών-Ανεξάρτητων Κινήσεων», αποτελεί την κυβερνητική παράταξη στη ΔΟΕ με συμμετοχή στην αντίστοιχη κυβερνητική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στην ΑΔΕΔΥ.

Αν οι Ενωμένοι Εκπαιδευτικοί ισχυριστούν  ότι διαφωνούν με την επιλογή της ενοποίησης (ΑΕΚΕ – ΕΡΑ /ΣΥΡΙΖΑ) θα πρέπει να μας εξηγήσουν : Γιατί ο εκπρόσωπος της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο ΙΠΕΜ της ΔΟΕ συνεχίζει να είναι το στέλεχος των Ενωμένων Εκπαιδευτικών και δεν έβγαλε ούτε δήλωση διαφωνίας και αποχώρησης από την παράταξη του Σύριζα ούτε παραιτήθηκε από εκπρόσωπος της. Γιατί εκπρόσωπος των Ε.Ε. συμμετέχει από την Ανατ. Αττική στο ψηφοδέλτιο του ΚΥΣΠΕ της «ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ».(ΕΡΑ+ΑΕΚΕ)

Πολιτική με αρχές....! Μπορείς να καταγγέλλεις τους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και να συμμετέχεις στην παράταξή τους!!!

2ο Στην ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν τους συνδικαλιστές- υποστηρικτές του ΚΙΝ. ΑΛ. και του ΠΑΣΟΚ αλλά και της ΝΔ και θυμούνται τις σχέσεις τους με τους Λοβέρδο - Χριστοφιλοπούλου και με τους υπουργούς της ΝΔ. Τους καταγγέλλουν για τους τότε «πανηγυρισμούς τους».

Δηλαδή καταγγέλλουν τους εαυτούς τους ;;;; (!) Τα βασικά στελέχη τόσο από τα Προοδευτικά Ρεύματα όσο και από τους Ενωμένους Εκπαιδευτικούς ήταν αυτοί που αποτελούσαν το ακροατήριο και την αυλή της Χριστοφιλοπούλου και της Διαμαντοπούλου. Συμμετείχαν ως στελέχη της ΠΑΣΚ στο 3ο συνέδριο της ΠΑΣΚ το 2011 με επίσημες προσκεκλημένες τις Χριστοφιλοπούλου και Διαμαντοπούλου!!! {1} Επίσης συμμετέχει στο κοινό ψηφοδέλτιο για το ΠΥΣΠΕ πρώην αιρετός στην Αν. Αττική - συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ. Όπως προκύπτει οι πρακτικές των χειροκροτητών των εκάστοτε υπουργών είναι κάτι περισσότερο από γνώριμες σ’ αυτούς που οι ίδιοι με τόσο πάθος εφάρμοσαν στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν!!!!

Ενωμένοι Εκπαιδευτικοί και Προοδευτικά Ρεύματα είναι η συνένωση του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού και έχουν το θράσος να μιλάνε για ανεξαρτησία.

Ωστόσο οι παλιές και οι συνεχιζόμενες για κάποιους σχέσεις με την εκάστοτε εξουσία θα ήταν δευτερεύον ζήτημα αν δεν αποτυπωνόταν και στο περιεχόμενο του συνδικαλισμού που ασκούν.

Ενδεικτικό της ταύτισης των θέσεών τους με την κατεύθυνση της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και των θέσεων των παρατάξεων της πλειοψηφίας της ΔΟΕ – παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού -η θέση τους για τους διορισμούς, τα κριτήρια και τους αναπληρωτές.

Λένε στην ανακοίνωσή τους για το συγκεκριμένο θέμα : την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών για την κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης. Τίποτα άλλο!

Εμείς ρωτάμε: πόσοι είναι αυτοί οι διορισμοί ; θα τους καθορίσει μόνο του το Υπουργείο ;

Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν πρέπει να έχει συγκεκριμένη θέση ; Οι 25000 αναπληρωτές πρέπει να γίνουν μόνιμοι ;

Συμφωνούν με το Διορισμό όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ, αφού καλύπτουν αναγκαίες κενές θέσεις στην εκπαίδευση και αναπληρώνουν επί χρόνια τον εαυτό τους ; γιατί ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΝΕ ;

Γιατί κρύβουν τη θέση τους για τον τρόπο πρόσληψης  ;

Μήπως γιατί συμφωνούν με τα κριτήρια που λέει ο Γαβρόγλου, απαιτεί ο ΟΟΣΑ και είχε θεσμοθετήσει η Διαμαντοπούλου με τον ν 3848 ;

Μήπως γιατί συμφωνούν με την απροκάλυπτη ανακοίνωση του Γραμματέα της ΔΟΕ (ΑΕΚΕ) ο οποίος ως φερέφωνο του Υπουργείου υιοθετεί τους 3 άξονες κριτηρίων που  προκλητικά ανακοίνωσε ο Γαβρόγλου στις 5/10 και γράφει : «Αναμένουμε να δούμε αναλυτικά την πρόταση του Υπουργείου με τη βαρύτητα των κριτηρίων για κάθε ένα από αυτά»!!! ΑΝΑΜΟΝΗ ΛΟΙΠΟΝ.

Μήπως γιατί συμφωνούν με την πλειοψηφική θέση της ΔΟΕ ότι η προϋπηρεσία πρέπει να είναι «κυρίαρχο κριτήριο»; δηλαδή να υπάρχουν κι άλλα όπως άλλωστε λέει και ο Γαβρόγλου!!!

Αυτό ψήφισαν οι Εν. Εκπαιδευτικοί στο συνέδριο της ΔΟΕ με την ΑΕΚΕ, τη ΔΑΚΕ, τη ΔΗΣΥ και την ΕΡΑ. Θα μας πουν και τα Προοδευτικά Ρεύματα αν το ψήφισαν και ποια είναι  η θέση τους;

Αυτό σημαίνει ανατροπή των πινάκων που τώρα φτιάχνονται αποκλειστικά με την προϋπηρεσία και αυτό θα εμποδίσει κάποιους να δουλέψουν ακόμα και ως αναπληρωτές αφού το νέο σύστημα θα ναι το ίδιο και για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Καταγγέλλουν τις παρατάξεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ ενώ οι θέσεις τους ταυτίζονται!!!

Ο παλιός και ο νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός  ΔΕΝ Παίρνει θέση ή κρύβει τη θέση του πίσω από γενικολογίες που επιτρέπουν να παίζονται παιχνίδια πίσω από την πλάτη των αναπληρωτών και όλων των εκπαιδευτικών. Να διευκολύνονται και να χωράνε οι θέσεις του Υπουργείου στα πλαίσια του «διάλογου» που ομνύουν!!! «Γνήσια υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών» !

Έτσι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το μόνο που τους απασχολεί είναι να επιτίθενται στους αιρετούς του ΕΝΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ / Παρεμβάσεις στην Αν. Αττική ΕΝΩ ΔΕ ΛΕΝΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ για το υπουργείο και τη διοίκηση.

Έτσι εξηγείται γιατί δεν έβγαλαν ούτε μία ανακοίνωση και δεν έκαναν καμία παρέμβαση κινητοποίηση, παρά τα καλέσματα των αιρετών, για τις λειτουργικές υπεραριθμίες, τις περικοπές κενών, τις μετακινήσεις μαθητών, τις συμπτύξεις τμημάτων, την μη απόδοση των κενών στην παράλληλη στήριξη, τη δυνατότητα να δηλώσουν σχολεία ηλεκτρονικά οι αναπληρωτές κλπ

ΥΓ. : Καλό θα ήταν αν εκτός από την δραστηριοποίηση στο FACEBOOK  εμφανίζονταν και στην πραγματική ζωή στους αγώνες απέναντι σ΄ αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις.

{1}https://paremvasilesvos.files.wordpress.com/2011/03/n040311.pdf

Αιδώς Αργείοι

 

(Αιδώς Αργείοι.)

Δεν απαντά κανείς σε πολιτικά τσογλάνια ιδιαίτερα όταν τα λόγια και τα έργα τους προδίδουν την αυτοαναφορικότητα των χαρακτηρισμών που μετέρχονται.

Η τελευταία δήλωση του «Ανεξάρτητου» Αντιπροέδρου περί προσχώρησης του στα «Ανεξάρτητα» Προοδευτικά Ρεύματα,  σε συνδιασμό με  την κατοπινή ανακοίνωση των Προοδευτικών Ρευμάτων, δεν αφήνει τη παραμικρή αμφιβολία γι’ αυτό.

Χρήστος Κανδηλώρος , μέλος του ΔΣ,

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΏΣΕΙΣ

Πάμε Πακέτο: Ράγισαν καρδιές στο πλατό ! (…του συλλόγου μας)

 

   Πάμε Πακέτο: Ράγισαν καρδιές στο πλατό ! (…του συλλόγου μας)

(Ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΞΑΝΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΗΚΕ ΣΤΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ.)            

                                                                                                                                       Δυστυχώς γι αυτούς δε διαβάζαμε τότε , κατά Χριστόδουλο, ούτε ήμασταν αγέννητοι κατά Μητσοτάκη, μπορούμε ακόμα να θυμόμαστε την πορεία και την ιστορία του καθενός.

Περί της αλαζονείας του προέδρου , των Προοδευτικών Ρευμάτων και του παρακολουθήματός τους στο Δ.Σ του Δελμούζου .

     Ο συνεπής (ως προς το παρελθόν του και τις τακτικές όλων των συδικαλιστικών μεταλάξεων της ΠΑΣΚ) , ο  τίμιος ( ως προς τη συνδικαλιστική ηθική και των μέσων που μετέρχεται) ,  ο αγωνιστής  (αν και άφαντος από την πλειοψηφία των δράσεων του κλάδου μας, παραστάσεις – πορείες –διαδηλώσεις) πρόεδρος του συλλόγου αποφάσισε να εκδηλώσει έμπρακτα αυτό που ήταν ίσως το μόνο που του έλειπε στην συνδικαλιστική του διαδρομή : «την πολιτική ευαισθησία».

Λίγο ετεροχρονισμένα βέβαια, μετά από 6 μήνες καταγγελιών των αριστερών παρατάξεων .                     

Πόσα όμως να αντέξει ο άνθρωπος ;

Απελπισμένος αποφάσισε πια να παραιτηθεί από πρόεδρος.

Στεναχωρημένος , αηδιασμένος τι άλλο θα μπορούσε να κάνει;

Τα μέτρησε από ‘δώ τα μέτρησε από ‘κει και το αποφάσισε: θα παραιτούνταν !

Τουλάχιστον για δύο λεπτά !

Μετά, με την αγαστή συνεργασία και στήριξη του Αντιπροέδρου με την γνωστή ιστορία (πουλέν της ΠΑΣΚ– στέλεχος της ΔΑΚΕ – και τώρα «ανεξαρτητος», πάντα όμως διαχρονικό αποκούμπι των μεταλλάξεων της ΠΑΣΚ) θα επανερχόταν καθάριος και δικαιωμένος στη θέση του με ανασυγκροτημένο μάλιστα, κατά τις επιθυμίες τους το ΔΣ.

Ποιο αναλογικό προεδρείο , ποιες συναινετικές διαδικασίες , μπροστά σ’ όσα αντιμετωπίζει ο κλάδος, η καρέκλα και η άδεια μετράει.

Η δεύτερη δύναμη μετά τις εκλογές εξορίζεται από το Προεδρείο και την θέση του γραμματέα αναλαμβάνει ο κατ’εξοχήν  ακατάλληλος γι’ αυτή, σύμφωνα με όσους τον έχουν ζήσει από κοντά, ενώ οι υπόλοιπες θέσεις μοιράζονται «δημοκρατικά» ανάμεσα στα «Προοδευτικά» ρεύματα και το παρακολούθημα τους.

Ετσι το στημένο  παιχνίδι βρίσκει την όχι και τόσο νεόκοπη συμμαχία του λαϊκίστικου «ακηδεμόνευτου» συνδικαλισμού να έχει μοιράσει μεταξύ της τις θέσεις του προεδρείου καταστρατηγώντας κάθε δεοντολογικό πλαίσιο και διαμορφώνοντας νέα πρωτόγνωρα ήθη στη συνδικαλιστική πρακτική.

Η αλαζονεία και το παραλήρημα μεγαλείου στην κορύφωσή τους.

Προς ενημέρωση των συναδέλφων:                                                                                            

1.   Αρνηθήκαμε να συμμετέχουμε με την παρουσία μας σ’ αυτή την παρωδία την οποία ο πρόεδρος είχε προτάξει, με μία συγκαλυμμένη αναφορά: «Θέμα εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του Προέδρου με αφορμή τον καταλογισμό προσωπικών ευθυνών από μέλη του ΔΣ.»    στην ημερήσια διάταξη του ΔΣ.

Στο άρθρο 25 παράγραφος 5 του καταστατικού του συλλόγου αναφέρεται : «Κάθε παραίτηση μέλους του Δ.Σ. υποβάλλεται εγγράφως και θεωρείται ότι έγινε αποδεκτή αν σε 15 ημέρες δεν αποφασίσει το Δ.Σ. για την αποδοχή η όχι της παραίτησης». Είναι σαφές, όπως συμβαίνει πάγια και σε όλα τα Δ.Σ. των πρωτοβάθμιων σωματίων που σέβονται τα καταστατικά τους και την συνδικαλιστική δεοντολογία, ότι η υποβληθείσα «παραίτηση» του προέδρου θα έπρεπε να εγγραφεί σαν θέμα και να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. Δεν είναι όμως, ούτε καν, η πρώτη φορά

που ο «ανεξάρτητος» αντιπρόεδρος σε αγαστή συνεργασία με την παράταξη του προέδρου (Δημοκρατική συνεργασία τότε, δεύτερη κατά σειρά  μετάλλαξη της ΠΑΣΚ) καταστρατηγούν με τον ίδιο τρόπο το καταστατικό.

2. Στο αίτημά μας να προταχθούν, λόγω ιδιαίτερης σοβαρότητας για τον κλάδο, τα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης λάβαμε την αρνητική απάντηση τόσο των μελών των Προοδευτικών Ρευμάτων όσο και του «ανεξάρτητου» αντιπροέδρου.

Ακολουθούν για ενημέρωσή σας οι προτάσεις μας στα θέματα της ημερήσιας διάταξης :

Α) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,σχετικά με τις αυθαίρετες περικοπές λόγω στάσεων εργασίας.

Από:

Μετά την τελευταία διευκρινιστική οδηγία του υπουργείου 11-5-2018 του προϊστάμενου ΕΔ.ΕΣΠΑ :

κατά τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε στάση εργασίας περικόπτεται το σύνολο των ωρών της προκηρυχθείσης στάσης εργασίας και μόνο. Συνέπεια της ανωτέρω οδηγίας είναι ότι σε περίπτωση προκήρυξης περισσοτέρων από μία στάσεων εργασίας την Ιδια ημέρα τότε περικόπτεται το άθροισμα των ωρών των στάσεων εργασίας που συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί.»

‘περιορίζονται δραστικά οι αυθαιρεσίες της  Δ/σης Ανατ.Αττικής ως προς τον υπολογισμό των περικοπών λόγω στάσεων εργασίας .Στα πλαίσια αυτά οι συνάδελφοι δικαιούνται να διεκδικήσουν όσα παράτυπα και αυθαίρετα η Δ/σης Ανατ.Αττικής τους παρακράτησε.

Β) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΙΜΕΛΕΊΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΥΝ Σ’ ΑΥΤΕΣ

Στα πλαίσια και της απόφασης του ΔΣ της ΔΟΕ που καλεί:

  • Τους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις επιτροπές και είναι μέλη των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και της Δ.Ο.Ε., να αποτρέψουν με τη στάση τους τη μετακίνηση μαθητών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα που υπάρχει δυνατότητα να λειτουργήσουν και να μην οδηγηθούμε σε περικοπές τμημάτων και προσλήψεων εκπαιδευτικών.
  • Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών σε συνεργασία και με τις Ενώσεις Γονέων να αναλάβουν δράσεις για την ματαίωση των σχεδίων για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών από τα σχολεία της γειτονιάς όπου θα πρέπει να φοιτήσουν.

Το ΔΣ του Συλλόγου Π.Ε  «Αλ.Δελμούζος» εφιστά την προσοχή στα διορισμένα μέλη των τριμελών επιτροπών που φτιάχτηκαν στα πλαίσια του ΠΔ 79,  για τον έλεγχο και τις μετακινήσεις μαθητών σε σχολεία , στο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς την απαρέγκλιτη τήρηση της συγκεκριμένης απόφασης .

Διαφορετικά θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με την διαδικασία που προβλέπεται από το καταστατικό του Συλλόγου,  Άρθρο 7  Παράγραφος 1. (Διαγραφή από τον σύλλογο)

Γ) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Με τη διαδικασία του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Επισημαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο, εκτός από αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (Άρθρο 47), με το Άρθρο 53 δίνεται η δυνατότητα στο Ι.Ε.Π. να προτείνει τρόπους για την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.

Άρθρο 53: Σκοπός και αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Παρ. 3.

α) το Ι.Ε.Π γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με:

δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

• Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις.

  • Ο κλάδος, αλλά και συνολικά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, έδωσαν με επιτυχία τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση στο πρόσφατο παρελθόν. Στον ίδιο δρόμο καλούμαστε να συνεχίσουμε και σήμερα, κηρύσσοντας απεργία – αποχή σε κάθε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προωθήσει την αξιολόγηση – χειραγώγηση με τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπει το νομοσχέδιο.

• Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 7 Ιουνίου και να καλέσει σε συγκέντρωση .

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

Νέες δομές συγκεντρωτισμού, ελέγχου,αξιολόγησης, αποδόμησης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης .

Το νομοσχέδιο για την «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και  της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»,  το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς ψήφιση, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Η όποια συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη  τόσο το γενικότερο πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο και οι επιδιώξεις που υπάρχουν για την εκπαίδευση, όσο και με το πώς και κατά πόσο σχετίζεται και συμπληρώνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ.79, εγκύκλιος για 30ωρο, τριμελείς επιτροπές, συγχωνεύσεις κλπ).

Και οι επιδιώξεις αυτές επιγραμματικά  σημαίνουν:

-Απαλλαγή της υποχρέωσης του κράτους από ένα μεγάλο μέρος των δαπανών για την παιδεία.

-Ευελιξία της εκπαιδευτικής αγοράς όπου η εκπαίδευση γίνεται προϊόν και άρα εμπορεύσιμη, αντικείμενο προς πώληση,  αντικείμενο κερδοφορίας.

- Επικράτηση μορφών ελαστικής εργασίας  στην εκπαίδευση.

- Συγκρισιμότητα, ανταγωνισμός, πόλεμος μεταξύ σχολείων.

Κουλτούρα αξιολόγησης ή αλλιώς: αύριο το βελάκι θα δείχνει εσένα.

Να θυμίσουμε  εδώ ότι η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ  έκανε λόγο για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης. Κι αυτό γιατί όσες προσπάθειες έγιναν μέχρι σήμερα επιβολής  της ατομικής αξιολόγησης απέτυχαν καθώς ο εκπαιδευτικός κόσμος με τους αγώνες του δεν επέτρεψε να εφαρμοστούν. Κι ενώ με την προηγούμενη νομοθεσία  (ΠΔ 152) ήμασταν  όλοι αξιολογούμενοι τώρα είμαστε όλοι αξιολογητές και επιπλέον τα στελέχη είναι και αξιολογούμενα.

Έχουμε και λέμε:

Άρθρο 40 παρ. 12η : οι διευθυντές, υποδιευθυντές  προϊστάμενοι σχολικών μονάδων  αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς         και μέλη ΕΕΠ, ΕΒΠ των οικείων σχολικών μονάδων.

Άρθρο 40 παρ. 13.: Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου…

                                   Η αξιολόγηση πραγματοποιείται εφόσον οι αξιολογητές είναι τουλάχιστον τρεις.

                                   Η κλίμακα της αξιολόγησης στελεχών είναι και ποιοτική (ακατάλληλος ως άριστος) και  βαθμολογική (0 έως 100). Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός ακατάλληλος περιλαμβάνεται για πρώτη φορά.

Αρθρο 40 παρ. 14:  Η βαθμολογία κάθε ετήσιας αξιολόγησης των στελεχών συνοδεύει τον ατομικό φάκελο κάθε στελέχους και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του.

Πέρα από την προσπάθεια δημιουργίας αυτής της περίφημης  κουλτούρας αξιολόγησης, της εσωτερίκευσης δηλαδή δια της συμμετοχής της αναγκαιότητας της αξιολόγησης, πρέπει να δούμε και δυο πολύ σοβαρά ζητήματα. Περνάμε πλέον από συλλογική σε ατομική διαδικασία, από τη στιγμή που  ο Σύλλογος διδασκόντων  δεν υπάρχει στη αξιολογική διαδικασία.  Παραμερίζεται έτσι η συλλογική διαδικασία και η απαραίτητη απαρτία, η οποία σε συνδυασμό με την απεργία-αποχή είχε μπλοκάρει  τα σχέδια του Υπουργείου στις προηγούμενες αναμετρήσεις. Ακόμη, με  το παρόν σχέδιο νόμου έχουμε την ανώνυμη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, πιθανότατα και ηλεκτρονικά. Έτσι αν το συμπληρώσουν  τρεις,  η αξιολόγηση θεωρείται ότι έγινε.

«Προγραμματισμός και αποτίμηση» ή αλλιώς αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.

Άρθρο 47 : Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Πρόκειται για τη διαστροφή της νοηματοδότησης λέξεων που για τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι συνδεδεμένες με συλλογικές, παιδαγωγικές διαδικασίες. Έτσι, μετά τη διαμόρφωση  κουλτούρας αξιολόγησης επιχειρείται η αθόρυβη αλλά αποτελεσματική προώθηση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Επιγραμματικά, στο συγκεκριμένο άρθρο προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Το Σχολικό Συμβούλιο (Σύλλογος διδασκόντων, Σύλλογος γονέων, Δήμος, μαθητές) συνεδριάζει  με θέμα

τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του. Άρα γονείς και δήμος εμπλέκονται πλέον στον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

  • Ο Σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού συμβουλίου για το συγκεκριμένο

θέμα ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να κληθούν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση στελέχη από διάφορους φορείς. Με αυτό τον τρόπο, ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, ανοίγει το ζήτημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της  εκπαίδευσης.

  • Οι εκθέσεις που διαμορφώνονται από τους συλλόγους διδασκόντων υποβάλλονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ , ο

συντονιστής του οποίου  τις μελετά και διατυπώνει παρατηρήσεις οι οποίες δεν έχουν συμβουλευτικό αλλά δεσμευτικό χαρακτήρα. Παράλληλα τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ συντάσσουν συνολικές συγκεντρωτικές εκθέσεις με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο, τις οποίες αποστέλλουν στο ΙΕΠ το οποίο με τη σειρά του κάνει την εισήγησή του στον υπουργό παιδείας. Ο Υπουργός παιδείας με απόφασή του καθορίζει τους βασικούς θεματικούς άξονες προγραμματισμού καθώς και τον τύπο των σχετικών εκθέσεων. Εύκολα γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας αλλά για διαμόρφωση μιας δυναμικής κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης.

Περιφερειακές δομές διοίκησης και εκπαιδευτικής υποστήριξης

ή αλλιώς συγκεντρωτισμός και μείωση κόστους.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ  ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Τα δημιουργούμενα Κ.Ε.Σ.Υ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) που θα λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,  θα στριμώξουν υπάρχουσες δομές, που θα καταργηθούν και θα συγχωνευτούν εκ νέου, όπως τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.Σ.Υ.Π., τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. και τα Ε.Κ.Φ.Ε. Τα δε παλιά Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μετονομαστούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), γεγονός που αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους και θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες, συγκεντρώνοντας στον φορέα τους τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και των Πολιτιστικών Θεμάτων.

Έχουμε «συγκεντρωτισμό» όσον αφορά τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους στο να υλοποιούνται οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και «αυτονομία» όσον αφορά τη μεταφορά των λειτουργικών, χρηματοδοτικών υποχρεώσεών του στα σχολεία, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς.

Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής  Υποστήριξης

ή αλλιώς αποδόμηση της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης.

Οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αποδομούν ουσιαστικά τις υποστηρικτικές δομές ενώ παράλληλα δημιουργούν πολλά εμπόδια στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Αποδυναμώνεται η διεπιστημονική συνεργασία που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση.
  • Οι ΕΔΕΑΥ που μέχρι σήμερα λειτούργησαν σε ελάχιστα σχολεία, επανέρχονται, με κρίσιμο ρόλο, χωρίς όμως να αναφέρεται με ποιον τρόπο θα στελεχωθούν! Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζεται ότι δεν πρόκειται να συστήσει ΕΔΕΑΥ σε όσα σχολεία δεν έχουν και επιφορτίζει την υποστήριξη των μαθητών σε ομάδα που θα συστήσει ο Σύλλογος Διδασκόντων!!!
  • Εξαφανίζεται ο όρος διάγνωση – διαφοροδιάγνωση και αντικαθίσταται από τον όρο «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών».
  • Καταργούνται ειδικότητες και περιορίζεται ο ρόλος μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το προσωπικό των ΚΕΣΥ.
  • Μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης τεράστιο όγκο δουλειάς.
  • Χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για στελέχωση των ΚΕΣΥ πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες των εργαζομένων σε αυτά.

Γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι απαξιώνονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν εξασφαλίζεται η πρόληψη και αποκατάσταση των δυσκολιών τους, ευθύνη την οποία το κράτος θέλει να μετακυλήσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς .

Συνάδελφοι,

εκτίμησή μας είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκτός του ελέγχου, της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας που προωθεί, δημιουργεί παράλληλα  ένα πιο συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης, γραφειοκρατίας και ιεραρχίας. Ένα πιο σύνθετο, πιο δυσκίνητο και πιο δαιδαλώδες μεταξύ ομάδων, φορέων, προσώπων.  Δηλαδή εκτός του Συλλ. Διδασκόντων έχουμε επιπλέον το σχολικό συμβούλιο, ομάδες εκπαιδευτικών, ομάδες όμορων σχολείων, διεπιστημονικές ομάδες,  ομάδες που επικοινωνούν με το ΚΕΣΥ, το ΚΕΑ, συνεδριάσεις του Συλλ. Διδασκόντων για να συζητήσουν όσα συζήτησαν οι παραπάνω ομάδες και να κάνουν ανατροφοδότηση του αρχικού σχεδιασμού. Έτσι, θα επιχειρηθεί το εργασιακό 30ωρο να εφαρμοστεί στην πράξη πλέον.

Μεγάλη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος, που πρέπει να σημειωθεί, αποτελεί η κατάργηση του ΠΔ152, το οποίο συγκαταλέγεται  στη μεγάλη συλλογή νομοθετημάτων για την αξιολόγηση που ακυρώθηκαν στην πράξη από τους αγώνες μας τα τελευταία 20 χρόνια.

Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα. Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 112(καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 152) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)

Δ) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018

Ο σύλλογος  Π.Ε. Ανατ.Αττικής «Αλ.Δελμούζος» στηρίζει και συμφωνεί με την προκήρυξη 24ωρης πανεργατικής απεργίας την Τρίτη 12/6, ημέρα ψήφισης των προαπαιτούμενων στα πλαίσια του ενωτικού καλέσματος της Πρωτοβουλίας Πρωτοβάθμιων Σωματείων για Συντονισμό.

Δελτίο τύπου - αποφάσεις Συνέλευσης Αγώνα 1 Ιουνίου 2018, Αθήνα

Με συμμετοχή εκπροσώπων και παρατηρητών από Εργατικά Σωματεία, Επιτροπές Αγώνα, Συλλογικότητες Γειτονιάς, Συντονισμούς και αγωνιστές του κινήματος, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2018, η Συνέλευση Αγώνα που κάλεσε η Πρωτοβουλία Πρωτοβάθμιων Σωματείων για Συντονισμό. Μετά τις τοποθετήσεις αγωνιστών από τους χώρους, η Συνέλευση κατέληξε και προτείνει τα παρακάτω:

1.      Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμφώνησε ήδη σε ένα νέο δυσβάσταχτο πακέτο μέτρων για την συνέχιση των μνηνονίων ως το 2022 (απόφαση Eurogroup 24/5) και για σκληρή επιτροπεία επ΄ αόριστον. Στα μέσα Ιούνη θέλει να φέρει στη Βουλή προς ψήφιση όλα τα προαπαιτούμενα προκειμένου να κλείσει την 4η αξιολόγηση -μείωση του αφορολόγητου κατά 50% ακόμη και το 2019, νέα μείωση των συντάξεων από 1/1/2019 και πλήρης κατάργηση του ΕΚΑΣ, νέες αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ, πάγωμα των μισθών στο δημόσιο ως ποσοστό του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και ταβάνι στις προσλήψεις ως το 2020, σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις, αιματηρά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% ως το 2022, νέο χτύπημα των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει αναφερόμενη σε μια «καθαρή έξοδο» από τα Μνημόνια και σε μια επερχόμενη «ανάπτυξη». Ταυτόχρονα έχει συμφωνήσει για ενισχυμένη επιτροπεία με μόνιμη παρουσία τοποτηρητών της Ε.Ε. και των δανειστών και αξιολόγηση ανά τρίμηνο ως προς α) τον έλεγχο της υλοποίησης των ψηφισμένων μέτρων β) τον έλεγχο της μη ακύρωσης οποιονδήποτε περικοπών και μέτρων που συμφωνήθηκαν με τα προηγούμενα μνημόνια γ) την επιβολή νέων μέτρων που η κυβέρνηση οφείλει να λάβει με δική της πρωτοβουλία δεδομένων των δεσμεύσεών της για την τήρηση των πλεονασμάτων στο επίπεδο του 3,5% μέχρι το 2023 και του 2-2,5% έως το 2060. Είναι φανερό ότι η πολυδιαφημιζόμενη “ανάπτυξη” τους και η «έξοδος» από τα μνημόνια περνάει πάνω από την ισοπέδωση κάθε εργατικής κατάκτησης και δικαιώματος.

Με βάση τα παραπάνω η Πρωτοβουλία απευθύνει ενωτικό κάλεσμα αγώνα και ταξικής συμπόρευσης σε κάθε ταξικό Συνδικάτο και Ομοσπονδία και προτείνει την οργάνωση 24ωρης πανεργατικής απεργίας την Τρίτη 12/6 με απεργιακά συλλαλητήρια και διαδηλώσεις σε ολόκληρη τη χώρα. Καλούμε το ΠΑΜΕ και κάθε άλλη αγωνιστική, ταξική δύναμη να ανταποκριθεί θετικά σε αυτή την αναγκαία απεργιακή μάχη. Με όσο το δυνατόν περισσότερες απεργιακές αποφάσεις πρωτοβάθμιων σωματείων, συνελεύσεων, ταξικών ομοσπονδιών και εργατικών κέντρων. Με συγκρότηση απεργιακών επιτροπών στους χώρους δουλειάς. Σε κάθε περίπτωση η 12/6 πρέπει να είναι μέρα αγώνα.

Χρήστος Κανδηλώρος , μέλος του ΔΣ,

εκλεγμένος με  την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση & συνεργασία εκπαιδευτικών.              

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΏΣΕΙΣ

ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΝΕΞ.ΡΙΖ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Με τη διαδικασία του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

 

 

Επισημαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο, εκτός από αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (Άρθρο 47), με το Άρθρο53 δίνεται η δυνατότητα στο Ι.Ε.Π. να προτείνει τρόπους για την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.

 

Άρθρο 53: Σκοπός και αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Παρ. 3.

α) το Ι.Ε.Π γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με:

δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

• Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις.

  • Ο κλάδος, αλλά και συνολικά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, έδωσαν με επιτυχία τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση στο πρόσφατο παρελθόν. Στον ίδιο δρόμο καλούμαστε να συνεχίσουμε και σήμερα, κηρύσσοντας απεργία – αποχή σε κάθε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προωθήσει την αξιολόγηση – χειραγώγηση με τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπει το νομοσχέδιο.

• Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 7 Ιουνίου και να καλέσει σε συγκέντρωση .

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

Νέες δομές συγκεντρωτισμού, ελέγχου,αξιολόγησης, αποδόμησης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης .

Το νομοσχέδιο για την «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και  της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»,  το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς ψήφιση, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Η όποια συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη  τόσο το γενικότερο πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο και οι επιδιώξεις που υπάρχουν για την εκπαίδευση, όσο και με το πώς και κατά πόσο σχετίζεται και συμπληρώνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ.79, εγκύκλιος για 30ωρο, τριμελείς επιτροπές, συγχωνεύσεις κλπ).

Και οι επιδιώξεις αυτές επιγραμματικά  σημαίνουν:

-Απαλλαγή της υποχρέωσης του κράτους από ένα μεγάλο μέρος των δαπανών για την παιδεία.

-Ευελιξία της εκπαιδευτικής αγοράς όπου η εκπαίδευση γίνεται προϊόν και άρα εμπορεύσιμη, αντικείμενο προς πώληση,  αντικείμενο κερδοφορίας.

- Επικράτηση μορφών ελαστικής εργασίας  στην εκπαίδευση.

- Συγκρισιμότητα, ανταγωνισμός, πόλεμος μεταξύ σχολείων.

Κουλτούρα αξιολόγησης ή αλλιώς: αύριο το βελάκι θα δείχνει εσένα.

Να θυμίσουμε  εδώ ότι η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ  έκανε λόγο για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης. Κι αυτό γιατί όσες προσπάθειες έγιναν μέχρι σήμερα επιβολής  της ατομικής αξιολόγησης απέτυχαν καθώς ο εκπαιδευτικός κόσμος με τους αγώνες του δεν επέτρεψε να εφαρμοστούν. Κι ενώ με την προηγούμενη νομοθεσία  (ΠΔ 152) ήμασταν  όλοι αξιολογούμενοι τώρα είμαστε όλοι αξιολογητές και επιπλέον τα στελέχη είναι και αξιολογούμενα.

Έχουμε και λέμε:

Άρθρο 40 παρ. 12η : οι διευθυντές, υποδιευθυντές  προϊστάμενοι σχολικών μονάδων  αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς         και μέλη ΕΕΠ, ΕΒΠ των οικείων σχολικών μονάδων.

Άρθρο 40 παρ. 13.: Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου…

                                   Η αξιολόγηση πραγματοποιείται εφόσον οι αξιολογητές είναι τουλάχιστον τρεις.

                                   Η κλίμακα της αξιολόγησης στελεχών είναι και ποιοτική (ακατάλληλος ως άριστος) και  βαθμολογική (0 έως 100). Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός ακατάλληλος περιλαμβάνεται για πρώτη φορά.

Αρθρο 40 παρ. 14:  Η βαθμολογία κάθε ετήσιας αξιολόγησης των στελεχών συνοδεύει τον ατομικό φάκελο κάθε στελέχους και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του.

Πέρα από την προσπάθεια δημιουργίας αυτής της περίφημης  κουλτούρας αξιολόγησης, της εσωτερίκευσης δηλαδή δια της συμμετοχής της αναγκαιότητας της αξιολόγησης, πρέπει να δούμε και δυο πολύ σοβαρά ζητήματα. Περνάμε πλέον από συλλογική σε ατομική διαδικασία, από τη στιγμή που  ο Σύλλογος διδασκόντων  δεν υπάρχει στη αξιολογική διαδικασία.  Παραμερίζεται έτσι η συλλογική διαδικασία και η απαραίτητη απαρτία, η οποία σε συνδυασμό με την απεργία-αποχή είχε μπλοκάρει  τα σχέδια του Υπουργείου στις προηγούμενες αναμετρήσεις. Ακόμη, με  το παρόν σχέδιο νόμου έχουμε την ανώνυμη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, πιθανότατα και ηλεκτρονικά. Έτσι αν το συμπληρώσουν  τρεις,  η αξιολόγηση θεωρείται ότι έγινε.

«Προγραμματισμός και αποτίμηση» ή αλλιώς αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.

Άρθρο 47 : Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Πρόκειται για τη διαστροφή της νοηματοδότησης λέξεων που για τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι συνδεδεμένες με συλλογικές, παιδαγωγικές διαδικασίες. Έτσι, μετά τη διαμόρφωση  κουλτούρας αξιολόγησης επιχειρείται η αθόρυβη αλλά αποτελεσματική προώθηση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Επιγραμματικά, στο συγκεκριμένο άρθρο προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Το Σχολικό Συμβούλιο (Σύλλογος διδασκόντων, Σύλλογος γονέων, Δήμος, μαθητές) συνεδριάζει  με θέμα

τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του. Άρα γονείς και δήμος εμπλέκονται πλέον στον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

  • Ο Σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού συμβουλίου για το συγκεκριμένο

θέμα ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να κληθούν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση στελέχη από διάφορους φορείς. Με αυτό τον τρόπο, ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, ανοίγει το ζήτημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της  εκπαίδευσης.

  • Οι εκθέσεις που διαμορφώνονται από τους συλλόγους διδασκόντων υποβάλλονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ , ο

συντονιστής του οποίου  τις μελετά και διατυπώνει παρατηρήσεις οι οποίες δεν έχουν συμβουλευτικό αλλά δεσμευτικό χαρακτήρα. Παράλληλα τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ συντάσσουν συνολικές συγκεντρωτικές εκθέσεις με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο, τις οποίες αποστέλλουν στο ΙΕΠ το οποίο με τη σειρά του κάνει την εισήγησή του στον υπουργό παιδείας. Ο Υπουργός παιδείας με απόφασή του καθορίζει τους βασικούς θεματικούς άξονες προγραμματισμού καθώς και τον τύπο των σχετικών εκθέσεων. Εύκολα γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας αλλά για διαμόρφωση μιας δυναμικής κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης.

Περιφερειακές δομές διοίκησης και εκπαιδευτικής υποστήριξης

ή αλλιώς συγκεντρωτισμός και μείωση κόστους.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ  ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Τα δημιουργούμενα Κ.Ε.Σ.Υ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) που θα λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,  θα στριμώξουν υπάρχουσες δομές, που θα καταργηθούν και θα συγχωνευτούν εκ νέου, όπως τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.Σ.Υ.Π., τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. και τα Ε.Κ.Φ.Ε. Τα δε παλιά Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μετονομαστούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), γεγονός που αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους και θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες, συγκεντρώνοντας στον φορέα τους τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και των Πολιτιστικών Θεμάτων.

Έχουμε «συγκεντρωτισμό» όσον αφορά τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους στο να υλοποιούνται οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και «αυτονομία» όσον αφορά τη μεταφορά των λειτουργικών, χρηματοδοτικών υποχρεώσεών του στα σχολεία, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς.

Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής  Υποστήριξης

ή αλλιώς αποδόμηση της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης.

Οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αποδομούν ουσιαστικά τις υποστηρικτικές δομές ενώ παράλληλα δημιουργούν πολλά εμπόδια στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Αποδυναμώνεται η διεπιστημονική συνεργασία που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση.
  • Οι ΕΔΕΑΥ που μέχρι σήμερα λειτούργησαν σε ελάχιστα σχολεία, επανέρχονται, με κρίσιμο ρόλο, χωρίς όμως να αναφέρεται με ποιον τρόπο θα στελεχωθούν! Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζεται ότι δεν πρόκειται να συστήσει ΕΔΕΑΥ σε όσα σχολεία δεν έχουν και επιφορτίζει την υποστήριξη των μαθητών σε ομάδα που θα συστήσει ο Σύλλογος Διδασκόντων!!!
  • Εξαφανίζεται ο όρος διάγνωση – διαφοροδιάγνωση και αντικαθίσταται από τον όρο «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών».
  • Καταργούνται ειδικότητες και περιορίζεται ο ρόλος μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το προσωπικό των ΚΕΣΥ.
  • Μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης τεράστιο όγκο δουλειάς.
  • Χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για στελέχωση των ΚΕΣΥ πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες των εργαζομένων σε αυτά.

Γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι απαξιώνονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν εξασφαλίζεται η πρόληψη και αποκατάσταση των δυσκολιών τους, ευθύνη την οποία το κράτος θέλει να μετακυλήσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς .

Συνάδελφοι,

εκτίμησή μας είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκτός του ελέγχου, της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας που προωθεί, δημιουργεί παράλληλα  ένα πιο συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης, γραφειοκρατίας και ιεραρχίας. Ένα πιο σύνθετο, πιο δυσκίνητο και πιο δαιδαλώδες μεταξύ ομάδων, φορέων, προσώπων.  Δηλαδή εκτός του Συλλ. Διδασκόντων έχουμε επιπλέον το σχολικό συμβούλιο, ομάδες εκπαιδευτικών, ομάδες όμορων σχολείων, διεπιστημονικές ομάδες,  ομάδες που επικοινωνούν με το ΚΕΣΥ, το ΚΕΑ, συνεδριάσεις του Συλλ. Διδασκόντων για να συζητήσουν όσα συζήτησαν οι παραπάνω ομάδες και να κάνουν ανατροφοδότηση του αρχικού σχεδιασμού. Έτσι, θα επιχειρηθεί το εργασιακό 30ωρο να εφαρμοστεί στην πράξη πλέον.

Μεγάλη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος, που πρέπει να σημειωθεί,  αποτελεί η κατάργηση του ΠΔ152, το οποίο συγκαταλέγεται  στη μεγάλη συλλογή νομοθετημάτων για την αξιολόγηση που ακυρώθηκαν στην πράξη από τους αγώνες μας τα τελευταία 20 χρόνια.

Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα. Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 112(καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 152) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)