Αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου

Τελευταίες αναρτήσεις

Αιδώς Αργείοι

 

(Αιδώς Αργείοι.)

Δεν απαντά κανείς σε πολιτικά τσογλάνια ιδιαίτερα όταν τα λόγια και τα έργα τους προδίδουν την αυτοαναφορικότητα των χαρακτηρισμών που μετέρχονται.

Η τελευταία δήλωση του «Ανεξάρτητου» Αντιπροέδρου περί προσχώρησης του στα «Ανεξάρτητα» Προοδευτικά Ρεύματα,  σε συνδιασμό με  την κατοπινή ανακοίνωση των Προοδευτικών Ρευμάτων, δεν αφήνει τη παραμικρή αμφιβολία γι’ αυτό.

Χρήστος Κανδηλώρος , μέλος του ΔΣ,

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΏΣΕΙΣ

Πάμε Πακέτο: Ράγισαν καρδιές στο πλατό ! (…του συλλόγου μας)

 

   Πάμε Πακέτο: Ράγισαν καρδιές στο πλατό ! (…του συλλόγου μας)

(Ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΞΑΝΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΗΚΕ ΣΤΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ.)            

                                                                                                                                       Δυστυχώς γι αυτούς δε διαβάζαμε τότε , κατά Χριστόδουλο, ούτε ήμασταν αγέννητοι κατά Μητσοτάκη, μπορούμε ακόμα να θυμόμαστε την πορεία και την ιστορία του καθενός.

Περί της αλαζονείας του προέδρου , των Προοδευτικών Ρευμάτων και του παρακολουθήματός τους στο Δ.Σ του Δελμούζου .

     Ο συνεπής (ως προς το παρελθόν του και τις τακτικές όλων των συδικαλιστικών μεταλάξεων της ΠΑΣΚ) , ο  τίμιος ( ως προς τη συνδικαλιστική ηθική και των μέσων που μετέρχεται) ,  ο αγωνιστής  (αν και άφαντος από την πλειοψηφία των δράσεων του κλάδου μας, παραστάσεις – πορείες –διαδηλώσεις) πρόεδρος του συλλόγου αποφάσισε να εκδηλώσει έμπρακτα αυτό που ήταν ίσως το μόνο που του έλειπε στην συνδικαλιστική του διαδρομή : «την πολιτική ευαισθησία».

Λίγο ετεροχρονισμένα βέβαια, μετά από 6 μήνες καταγγελιών των αριστερών παρατάξεων .                     

Πόσα όμως να αντέξει ο άνθρωπος ;

Απελπισμένος αποφάσισε πια να παραιτηθεί από πρόεδρος.

Στεναχωρημένος , αηδιασμένος τι άλλο θα μπορούσε να κάνει;

Τα μέτρησε από ‘δώ τα μέτρησε από ‘κει και το αποφάσισε: θα παραιτούνταν !

Τουλάχιστον για δύο λεπτά !

Μετά, με την αγαστή συνεργασία και στήριξη του Αντιπροέδρου με την γνωστή ιστορία (πουλέν της ΠΑΣΚ– στέλεχος της ΔΑΚΕ – και τώρα «ανεξαρτητος», πάντα όμως διαχρονικό αποκούμπι των μεταλλάξεων της ΠΑΣΚ) θα επανερχόταν καθάριος και δικαιωμένος στη θέση του με ανασυγκροτημένο μάλιστα, κατά τις επιθυμίες τους το ΔΣ.

Ποιο αναλογικό προεδρείο , ποιες συναινετικές διαδικασίες , μπροστά σ’ όσα αντιμετωπίζει ο κλάδος, η καρέκλα και η άδεια μετράει.

Η δεύτερη δύναμη μετά τις εκλογές εξορίζεται από το Προεδρείο και την θέση του γραμματέα αναλαμβάνει ο κατ’εξοχήν  ακατάλληλος γι’ αυτή, σύμφωνα με όσους τον έχουν ζήσει από κοντά, ενώ οι υπόλοιπες θέσεις μοιράζονται «δημοκρατικά» ανάμεσα στα «Προοδευτικά» ρεύματα και το παρακολούθημα τους.

Ετσι το στημένο  παιχνίδι βρίσκει την όχι και τόσο νεόκοπη συμμαχία του λαϊκίστικου «ακηδεμόνευτου» συνδικαλισμού να έχει μοιράσει μεταξύ της τις θέσεις του προεδρείου καταστρατηγώντας κάθε δεοντολογικό πλαίσιο και διαμορφώνοντας νέα πρωτόγνωρα ήθη στη συνδικαλιστική πρακτική.

Η αλαζονεία και το παραλήρημα μεγαλείου στην κορύφωσή τους.

Προς ενημέρωση των συναδέλφων:                                                                                            

1.   Αρνηθήκαμε να συμμετέχουμε με την παρουσία μας σ’ αυτή την παρωδία την οποία ο πρόεδρος είχε προτάξει, με μία συγκαλυμμένη αναφορά: «Θέμα εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του Προέδρου με αφορμή τον καταλογισμό προσωπικών ευθυνών από μέλη του ΔΣ.»    στην ημερήσια διάταξη του ΔΣ.

Στο άρθρο 25 παράγραφος 5 του καταστατικού του συλλόγου αναφέρεται : «Κάθε παραίτηση μέλους του Δ.Σ. υποβάλλεται εγγράφως και θεωρείται ότι έγινε αποδεκτή αν σε 15 ημέρες δεν αποφασίσει το Δ.Σ. για την αποδοχή η όχι της παραίτησης». Είναι σαφές, όπως συμβαίνει πάγια και σε όλα τα Δ.Σ. των πρωτοβάθμιων σωματίων που σέβονται τα καταστατικά τους και την συνδικαλιστική δεοντολογία, ότι η υποβληθείσα «παραίτηση» του προέδρου θα έπρεπε να εγγραφεί σαν θέμα και να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. Δεν είναι όμως, ούτε καν, η πρώτη φορά

που ο «ανεξάρτητος» αντιπρόεδρος σε αγαστή συνεργασία με την παράταξη του προέδρου (Δημοκρατική συνεργασία τότε, δεύτερη κατά σειρά  μετάλλαξη της ΠΑΣΚ) καταστρατηγούν με τον ίδιο τρόπο το καταστατικό.

2. Στο αίτημά μας να προταχθούν, λόγω ιδιαίτερης σοβαρότητας για τον κλάδο, τα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης λάβαμε την αρνητική απάντηση τόσο των μελών των Προοδευτικών Ρευμάτων όσο και του «ανεξάρτητου» αντιπροέδρου.

Ακολουθούν για ενημέρωσή σας οι προτάσεις μας στα θέματα της ημερήσιας διάταξης :

Α) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,σχετικά με τις αυθαίρετες περικοπές λόγω στάσεων εργασίας.

Από:

Μετά την τελευταία διευκρινιστική οδηγία του υπουργείου 11-5-2018 του προϊστάμενου ΕΔ.ΕΣΠΑ :

κατά τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε στάση εργασίας περικόπτεται το σύνολο των ωρών της προκηρυχθείσης στάσης εργασίας και μόνο. Συνέπεια της ανωτέρω οδηγίας είναι ότι σε περίπτωση προκήρυξης περισσοτέρων από μία στάσεων εργασίας την Ιδια ημέρα τότε περικόπτεται το άθροισμα των ωρών των στάσεων εργασίας που συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί.»

‘περιορίζονται δραστικά οι αυθαιρεσίες της  Δ/σης Ανατ.Αττικής ως προς τον υπολογισμό των περικοπών λόγω στάσεων εργασίας .Στα πλαίσια αυτά οι συνάδελφοι δικαιούνται να διεκδικήσουν όσα παράτυπα και αυθαίρετα η Δ/σης Ανατ.Αττικής τους παρακράτησε.

Β) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΙΜΕΛΕΊΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΥΝ Σ’ ΑΥΤΕΣ

Στα πλαίσια και της απόφασης του ΔΣ της ΔΟΕ που καλεί:

  • Τους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις επιτροπές και είναι μέλη των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και της Δ.Ο.Ε., να αποτρέψουν με τη στάση τους τη μετακίνηση μαθητών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα που υπάρχει δυνατότητα να λειτουργήσουν και να μην οδηγηθούμε σε περικοπές τμημάτων και προσλήψεων εκπαιδευτικών.
  • Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών σε συνεργασία και με τις Ενώσεις Γονέων να αναλάβουν δράσεις για την ματαίωση των σχεδίων για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών από τα σχολεία της γειτονιάς όπου θα πρέπει να φοιτήσουν.

Το ΔΣ του Συλλόγου Π.Ε  «Αλ.Δελμούζος» εφιστά την προσοχή στα διορισμένα μέλη των τριμελών επιτροπών που φτιάχτηκαν στα πλαίσια του ΠΔ 79,  για τον έλεγχο και τις μετακινήσεις μαθητών σε σχολεία , στο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς την απαρέγκλιτη τήρηση της συγκεκριμένης απόφασης .

Διαφορετικά θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με την διαδικασία που προβλέπεται από το καταστατικό του Συλλόγου,  Άρθρο 7  Παράγραφος 1. (Διαγραφή από τον σύλλογο)

Γ) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018,

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Με τη διαδικασία του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Επισημαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο, εκτός από αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (Άρθρο 47), με το Άρθρο 53 δίνεται η δυνατότητα στο Ι.Ε.Π. να προτείνει τρόπους για την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.

Άρθρο 53: Σκοπός και αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Παρ. 3.

α) το Ι.Ε.Π γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με:

δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

• Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις.

  • Ο κλάδος, αλλά και συνολικά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, έδωσαν με επιτυχία τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση στο πρόσφατο παρελθόν. Στον ίδιο δρόμο καλούμαστε να συνεχίσουμε και σήμερα, κηρύσσοντας απεργία – αποχή σε κάθε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προωθήσει την αξιολόγηση – χειραγώγηση με τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπει το νομοσχέδιο.

• Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 7 Ιουνίου και να καλέσει σε συγκέντρωση .

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

Νέες δομές συγκεντρωτισμού, ελέγχου,αξιολόγησης, αποδόμησης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης .

Το νομοσχέδιο για την «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και  της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»,  το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς ψήφιση, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Η όποια συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη  τόσο το γενικότερο πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο και οι επιδιώξεις που υπάρχουν για την εκπαίδευση, όσο και με το πώς και κατά πόσο σχετίζεται και συμπληρώνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ.79, εγκύκλιος για 30ωρο, τριμελείς επιτροπές, συγχωνεύσεις κλπ).

Και οι επιδιώξεις αυτές επιγραμματικά  σημαίνουν:

-Απαλλαγή της υποχρέωσης του κράτους από ένα μεγάλο μέρος των δαπανών για την παιδεία.

-Ευελιξία της εκπαιδευτικής αγοράς όπου η εκπαίδευση γίνεται προϊόν και άρα εμπορεύσιμη, αντικείμενο προς πώληση,  αντικείμενο κερδοφορίας.

- Επικράτηση μορφών ελαστικής εργασίας  στην εκπαίδευση.

- Συγκρισιμότητα, ανταγωνισμός, πόλεμος μεταξύ σχολείων.

Κουλτούρα αξιολόγησης ή αλλιώς: αύριο το βελάκι θα δείχνει εσένα.

Να θυμίσουμε  εδώ ότι η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ  έκανε λόγο για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης. Κι αυτό γιατί όσες προσπάθειες έγιναν μέχρι σήμερα επιβολής  της ατομικής αξιολόγησης απέτυχαν καθώς ο εκπαιδευτικός κόσμος με τους αγώνες του δεν επέτρεψε να εφαρμοστούν. Κι ενώ με την προηγούμενη νομοθεσία  (ΠΔ 152) ήμασταν  όλοι αξιολογούμενοι τώρα είμαστε όλοι αξιολογητές και επιπλέον τα στελέχη είναι και αξιολογούμενα.

Έχουμε και λέμε:

Άρθρο 40 παρ. 12η : οι διευθυντές, υποδιευθυντές  προϊστάμενοι σχολικών μονάδων  αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς         και μέλη ΕΕΠ, ΕΒΠ των οικείων σχολικών μονάδων.

Άρθρο 40 παρ. 13.: Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου…

                                   Η αξιολόγηση πραγματοποιείται εφόσον οι αξιολογητές είναι τουλάχιστον τρεις.

                                   Η κλίμακα της αξιολόγησης στελεχών είναι και ποιοτική (ακατάλληλος ως άριστος) και  βαθμολογική (0 έως 100). Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός ακατάλληλος περιλαμβάνεται για πρώτη φορά.

Αρθρο 40 παρ. 14:  Η βαθμολογία κάθε ετήσιας αξιολόγησης των στελεχών συνοδεύει τον ατομικό φάκελο κάθε στελέχους και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του.

Πέρα από την προσπάθεια δημιουργίας αυτής της περίφημης  κουλτούρας αξιολόγησης, της εσωτερίκευσης δηλαδή δια της συμμετοχής της αναγκαιότητας της αξιολόγησης, πρέπει να δούμε και δυο πολύ σοβαρά ζητήματα. Περνάμε πλέον από συλλογική σε ατομική διαδικασία, από τη στιγμή που  ο Σύλλογος διδασκόντων  δεν υπάρχει στη αξιολογική διαδικασία.  Παραμερίζεται έτσι η συλλογική διαδικασία και η απαραίτητη απαρτία, η οποία σε συνδυασμό με την απεργία-αποχή είχε μπλοκάρει  τα σχέδια του Υπουργείου στις προηγούμενες αναμετρήσεις. Ακόμη, με  το παρόν σχέδιο νόμου έχουμε την ανώνυμη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, πιθανότατα και ηλεκτρονικά. Έτσι αν το συμπληρώσουν  τρεις,  η αξιολόγηση θεωρείται ότι έγινε.

«Προγραμματισμός και αποτίμηση» ή αλλιώς αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.

Άρθρο 47 : Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Πρόκειται για τη διαστροφή της νοηματοδότησης λέξεων που για τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι συνδεδεμένες με συλλογικές, παιδαγωγικές διαδικασίες. Έτσι, μετά τη διαμόρφωση  κουλτούρας αξιολόγησης επιχειρείται η αθόρυβη αλλά αποτελεσματική προώθηση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Επιγραμματικά, στο συγκεκριμένο άρθρο προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Το Σχολικό Συμβούλιο (Σύλλογος διδασκόντων, Σύλλογος γονέων, Δήμος, μαθητές) συνεδριάζει  με θέμα

τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του. Άρα γονείς και δήμος εμπλέκονται πλέον στον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

  • Ο Σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού συμβουλίου για το συγκεκριμένο

θέμα ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να κληθούν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση στελέχη από διάφορους φορείς. Με αυτό τον τρόπο, ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, ανοίγει το ζήτημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της  εκπαίδευσης.

  • Οι εκθέσεις που διαμορφώνονται από τους συλλόγους διδασκόντων υποβάλλονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ , ο

συντονιστής του οποίου  τις μελετά και διατυπώνει παρατηρήσεις οι οποίες δεν έχουν συμβουλευτικό αλλά δεσμευτικό χαρακτήρα. Παράλληλα τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ συντάσσουν συνολικές συγκεντρωτικές εκθέσεις με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο, τις οποίες αποστέλλουν στο ΙΕΠ το οποίο με τη σειρά του κάνει την εισήγησή του στον υπουργό παιδείας. Ο Υπουργός παιδείας με απόφασή του καθορίζει τους βασικούς θεματικούς άξονες προγραμματισμού καθώς και τον τύπο των σχετικών εκθέσεων. Εύκολα γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας αλλά για διαμόρφωση μιας δυναμικής κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης.

Περιφερειακές δομές διοίκησης και εκπαιδευτικής υποστήριξης

ή αλλιώς συγκεντρωτισμός και μείωση κόστους.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ  ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Τα δημιουργούμενα Κ.Ε.Σ.Υ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) που θα λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,  θα στριμώξουν υπάρχουσες δομές, που θα καταργηθούν και θα συγχωνευτούν εκ νέου, όπως τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.Σ.Υ.Π., τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. και τα Ε.Κ.Φ.Ε. Τα δε παλιά Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μετονομαστούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), γεγονός που αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους και θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες, συγκεντρώνοντας στον φορέα τους τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και των Πολιτιστικών Θεμάτων.

Έχουμε «συγκεντρωτισμό» όσον αφορά τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους στο να υλοποιούνται οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και «αυτονομία» όσον αφορά τη μεταφορά των λειτουργικών, χρηματοδοτικών υποχρεώσεών του στα σχολεία, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς.

Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής  Υποστήριξης

ή αλλιώς αποδόμηση της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης.

Οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αποδομούν ουσιαστικά τις υποστηρικτικές δομές ενώ παράλληλα δημιουργούν πολλά εμπόδια στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Αποδυναμώνεται η διεπιστημονική συνεργασία που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση.
  • Οι ΕΔΕΑΥ που μέχρι σήμερα λειτούργησαν σε ελάχιστα σχολεία, επανέρχονται, με κρίσιμο ρόλο, χωρίς όμως να αναφέρεται με ποιον τρόπο θα στελεχωθούν! Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζεται ότι δεν πρόκειται να συστήσει ΕΔΕΑΥ σε όσα σχολεία δεν έχουν και επιφορτίζει την υποστήριξη των μαθητών σε ομάδα που θα συστήσει ο Σύλλογος Διδασκόντων!!!
  • Εξαφανίζεται ο όρος διάγνωση – διαφοροδιάγνωση και αντικαθίσταται από τον όρο «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών».
  • Καταργούνται ειδικότητες και περιορίζεται ο ρόλος μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το προσωπικό των ΚΕΣΥ.
  • Μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης τεράστιο όγκο δουλειάς.
  • Χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για στελέχωση των ΚΕΣΥ πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες των εργαζομένων σε αυτά.

Γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι απαξιώνονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν εξασφαλίζεται η πρόληψη και αποκατάσταση των δυσκολιών τους, ευθύνη την οποία το κράτος θέλει να μετακυλήσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς .

Συνάδελφοι,

εκτίμησή μας είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκτός του ελέγχου, της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας που προωθεί, δημιουργεί παράλληλα  ένα πιο συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης, γραφειοκρατίας και ιεραρχίας. Ένα πιο σύνθετο, πιο δυσκίνητο και πιο δαιδαλώδες μεταξύ ομάδων, φορέων, προσώπων.  Δηλαδή εκτός του Συλλ. Διδασκόντων έχουμε επιπλέον το σχολικό συμβούλιο, ομάδες εκπαιδευτικών, ομάδες όμορων σχολείων, διεπιστημονικές ομάδες,  ομάδες που επικοινωνούν με το ΚΕΣΥ, το ΚΕΑ, συνεδριάσεις του Συλλ. Διδασκόντων για να συζητήσουν όσα συζήτησαν οι παραπάνω ομάδες και να κάνουν ανατροφοδότηση του αρχικού σχεδιασμού. Έτσι, θα επιχειρηθεί το εργασιακό 30ωρο να εφαρμοστεί στην πράξη πλέον.

Μεγάλη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος, που πρέπει να σημειωθεί, αποτελεί η κατάργηση του ΠΔ152, το οποίο συγκαταλέγεται  στη μεγάλη συλλογή νομοθετημάτων για την αξιολόγηση που ακυρώθηκαν στην πράξη από τους αγώνες μας τα τελευταία 20 χρόνια.

Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα. Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 112(καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 152) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)

Δ) ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΌΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ 5-6-2018

Ο σύλλογος  Π.Ε. Ανατ.Αττικής «Αλ.Δελμούζος» στηρίζει και συμφωνεί με την προκήρυξη 24ωρης πανεργατικής απεργίας την Τρίτη 12/6, ημέρα ψήφισης των προαπαιτούμενων στα πλαίσια του ενωτικού καλέσματος της Πρωτοβουλίας Πρωτοβάθμιων Σωματείων για Συντονισμό.

Δελτίο τύπου - αποφάσεις Συνέλευσης Αγώνα 1 Ιουνίου 2018, Αθήνα

Με συμμετοχή εκπροσώπων και παρατηρητών από Εργατικά Σωματεία, Επιτροπές Αγώνα, Συλλογικότητες Γειτονιάς, Συντονισμούς και αγωνιστές του κινήματος, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2018, η Συνέλευση Αγώνα που κάλεσε η Πρωτοβουλία Πρωτοβάθμιων Σωματείων για Συντονισμό. Μετά τις τοποθετήσεις αγωνιστών από τους χώρους, η Συνέλευση κατέληξε και προτείνει τα παρακάτω:

1.      Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμφώνησε ήδη σε ένα νέο δυσβάσταχτο πακέτο μέτρων για την συνέχιση των μνηνονίων ως το 2022 (απόφαση Eurogroup 24/5) και για σκληρή επιτροπεία επ΄ αόριστον. Στα μέσα Ιούνη θέλει να φέρει στη Βουλή προς ψήφιση όλα τα προαπαιτούμενα προκειμένου να κλείσει την 4η αξιολόγηση -μείωση του αφορολόγητου κατά 50% ακόμη και το 2019, νέα μείωση των συντάξεων από 1/1/2019 και πλήρης κατάργηση του ΕΚΑΣ, νέες αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ, πάγωμα των μισθών στο δημόσιο ως ποσοστό του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και ταβάνι στις προσλήψεις ως το 2020, σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις, αιματηρά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% ως το 2022, νέο χτύπημα των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει αναφερόμενη σε μια «καθαρή έξοδο» από τα Μνημόνια και σε μια επερχόμενη «ανάπτυξη». Ταυτόχρονα έχει συμφωνήσει για ενισχυμένη επιτροπεία με μόνιμη παρουσία τοποτηρητών της Ε.Ε. και των δανειστών και αξιολόγηση ανά τρίμηνο ως προς α) τον έλεγχο της υλοποίησης των ψηφισμένων μέτρων β) τον έλεγχο της μη ακύρωσης οποιονδήποτε περικοπών και μέτρων που συμφωνήθηκαν με τα προηγούμενα μνημόνια γ) την επιβολή νέων μέτρων που η κυβέρνηση οφείλει να λάβει με δική της πρωτοβουλία δεδομένων των δεσμεύσεών της για την τήρηση των πλεονασμάτων στο επίπεδο του 3,5% μέχρι το 2023 και του 2-2,5% έως το 2060. Είναι φανερό ότι η πολυδιαφημιζόμενη “ανάπτυξη” τους και η «έξοδος» από τα μνημόνια περνάει πάνω από την ισοπέδωση κάθε εργατικής κατάκτησης και δικαιώματος.

Με βάση τα παραπάνω η Πρωτοβουλία απευθύνει ενωτικό κάλεσμα αγώνα και ταξικής συμπόρευσης σε κάθε ταξικό Συνδικάτο και Ομοσπονδία και προτείνει την οργάνωση 24ωρης πανεργατικής απεργίας την Τρίτη 12/6 με απεργιακά συλλαλητήρια και διαδηλώσεις σε ολόκληρη τη χώρα. Καλούμε το ΠΑΜΕ και κάθε άλλη αγωνιστική, ταξική δύναμη να ανταποκριθεί θετικά σε αυτή την αναγκαία απεργιακή μάχη. Με όσο το δυνατόν περισσότερες απεργιακές αποφάσεις πρωτοβάθμιων σωματείων, συνελεύσεων, ταξικών ομοσπονδιών και εργατικών κέντρων. Με συγκρότηση απεργιακών επιτροπών στους χώρους δουλειάς. Σε κάθε περίπτωση η 12/6 πρέπει να είναι μέρα αγώνα.

Χρήστος Κανδηλώρος , μέλος του ΔΣ,

εκλεγμένος με  την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση & συνεργασία εκπαιδευτικών.              

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΏΣΕΙΣ

ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΝΕΞ.ΡΙΖ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Με τη διαδικασία του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

 

 

Επισημαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο, εκτός από αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (Άρθρο 47), με το Άρθρο53 δίνεται η δυνατότητα στο Ι.Ε.Π. να προτείνει τρόπους για την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.

 

Άρθρο 53: Σκοπός και αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Παρ. 3.

α) το Ι.Ε.Π γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με:

δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

• Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις.

  • Ο κλάδος, αλλά και συνολικά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, έδωσαν με επιτυχία τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση στο πρόσφατο παρελθόν. Στον ίδιο δρόμο καλούμαστε να συνεχίσουμε και σήμερα, κηρύσσοντας απεργία – αποχή σε κάθε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προωθήσει την αξιολόγηση – χειραγώγηση με τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπει το νομοσχέδιο.

• Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 7 Ιουνίου και να καλέσει σε συγκέντρωση .

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

Νέες δομές συγκεντρωτισμού, ελέγχου,αξιολόγησης, αποδόμησης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης .

Το νομοσχέδιο για την «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και  της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»,  το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς ψήφιση, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Η όποια συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη  τόσο το γενικότερο πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο και οι επιδιώξεις που υπάρχουν για την εκπαίδευση, όσο και με το πώς και κατά πόσο σχετίζεται και συμπληρώνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ.79, εγκύκλιος για 30ωρο, τριμελείς επιτροπές, συγχωνεύσεις κλπ).

Και οι επιδιώξεις αυτές επιγραμματικά  σημαίνουν:

-Απαλλαγή της υποχρέωσης του κράτους από ένα μεγάλο μέρος των δαπανών για την παιδεία.

-Ευελιξία της εκπαιδευτικής αγοράς όπου η εκπαίδευση γίνεται προϊόν και άρα εμπορεύσιμη, αντικείμενο προς πώληση,  αντικείμενο κερδοφορίας.

- Επικράτηση μορφών ελαστικής εργασίας  στην εκπαίδευση.

- Συγκρισιμότητα, ανταγωνισμός, πόλεμος μεταξύ σχολείων.

Κουλτούρα αξιολόγησης ή αλλιώς: αύριο το βελάκι θα δείχνει εσένα.

Να θυμίσουμε  εδώ ότι η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ  έκανε λόγο για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης. Κι αυτό γιατί όσες προσπάθειες έγιναν μέχρι σήμερα επιβολής  της ατομικής αξιολόγησης απέτυχαν καθώς ο εκπαιδευτικός κόσμος με τους αγώνες του δεν επέτρεψε να εφαρμοστούν. Κι ενώ με την προηγούμενη νομοθεσία  (ΠΔ 152) ήμασταν  όλοι αξιολογούμενοι τώρα είμαστε όλοι αξιολογητές και επιπλέον τα στελέχη είναι και αξιολογούμενα.

Έχουμε και λέμε:

Άρθρο 40 παρ. 12η : οι διευθυντές, υποδιευθυντές  προϊστάμενοι σχολικών μονάδων  αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς         και μέλη ΕΕΠ, ΕΒΠ των οικείων σχολικών μονάδων.

Άρθρο 40 παρ. 13.: Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου…

                                   Η αξιολόγηση πραγματοποιείται εφόσον οι αξιολογητές είναι τουλάχιστον τρεις.

                                   Η κλίμακα της αξιολόγησης στελεχών είναι και ποιοτική (ακατάλληλος ως άριστος) και  βαθμολογική (0 έως 100). Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός ακατάλληλος περιλαμβάνεται για πρώτη φορά.

Αρθρο 40 παρ. 14:  Η βαθμολογία κάθε ετήσιας αξιολόγησης των στελεχών συνοδεύει τον ατομικό φάκελο κάθε στελέχους και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του.

Πέρα από την προσπάθεια δημιουργίας αυτής της περίφημης  κουλτούρας αξιολόγησης, της εσωτερίκευσης δηλαδή δια της συμμετοχής της αναγκαιότητας της αξιολόγησης, πρέπει να δούμε και δυο πολύ σοβαρά ζητήματα. Περνάμε πλέον από συλλογική σε ατομική διαδικασία, από τη στιγμή που  ο Σύλλογος διδασκόντων  δεν υπάρχει στη αξιολογική διαδικασία.  Παραμερίζεται έτσι η συλλογική διαδικασία και η απαραίτητη απαρτία, η οποία σε συνδυασμό με την απεργία-αποχή είχε μπλοκάρει  τα σχέδια του Υπουργείου στις προηγούμενες αναμετρήσεις. Ακόμη, με  το παρόν σχέδιο νόμου έχουμε την ανώνυμη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, πιθανότατα και ηλεκτρονικά. Έτσι αν το συμπληρώσουν  τρεις,  η αξιολόγηση θεωρείται ότι έγινε.

«Προγραμματισμός και αποτίμηση» ή αλλιώς αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.

Άρθρο 47 : Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Πρόκειται για τη διαστροφή της νοηματοδότησης λέξεων που για τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι συνδεδεμένες με συλλογικές, παιδαγωγικές διαδικασίες. Έτσι, μετά τη διαμόρφωση  κουλτούρας αξιολόγησης επιχειρείται η αθόρυβη αλλά αποτελεσματική προώθηση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Επιγραμματικά, στο συγκεκριμένο άρθρο προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Το Σχολικό Συμβούλιο (Σύλλογος διδασκόντων, Σύλλογος γονέων, Δήμος, μαθητές) συνεδριάζει  με θέμα

τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του. Άρα γονείς και δήμος εμπλέκονται πλέον στον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

  • Ο Σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις του Σχολικού συμβουλίου για το συγκεκριμένο

θέμα ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να κληθούν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση στελέχη από διάφορους φορείς. Με αυτό τον τρόπο, ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, ανοίγει το ζήτημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της  εκπαίδευσης.

  • Οι εκθέσεις που διαμορφώνονται από τους συλλόγους διδασκόντων υποβάλλονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ , ο

συντονιστής του οποίου  τις μελετά και διατυπώνει παρατηρήσεις οι οποίες δεν έχουν συμβουλευτικό αλλά δεσμευτικό χαρακτήρα. Παράλληλα τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ συντάσσουν συνολικές συγκεντρωτικές εκθέσεις με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο, τις οποίες αποστέλλουν στο ΙΕΠ το οποίο με τη σειρά του κάνει την εισήγησή του στον υπουργό παιδείας. Ο Υπουργός παιδείας με απόφασή του καθορίζει τους βασικούς θεματικούς άξονες προγραμματισμού καθώς και τον τύπο των σχετικών εκθέσεων. Εύκολα γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της σχολικής μονάδας αλλά για διαμόρφωση μιας δυναμικής κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης.

Περιφερειακές δομές διοίκησης και εκπαιδευτικής υποστήριξης

ή αλλιώς συγκεντρωτισμός και μείωση κόστους.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ  ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Τα δημιουργούμενα Κ.Ε.Σ.Υ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) που θα λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,  θα στριμώξουν υπάρχουσες δομές, που θα καταργηθούν και θα συγχωνευτούν εκ νέου, όπως τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.Σ.Υ.Π., τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. και τα Ε.Κ.Φ.Ε. Τα δε παλιά Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μετονομαστούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), γεγονός που αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους και θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες, συγκεντρώνοντας στον φορέα τους τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και των Πολιτιστικών Θεμάτων.

Έχουμε «συγκεντρωτισμό» όσον αφορά τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους στο να υλοποιούνται οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και «αυτονομία» όσον αφορά τη μεταφορά των λειτουργικών, χρηματοδοτικών υποχρεώσεών του στα σχολεία, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς.

Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής  Υποστήριξης

ή αλλιώς αποδόμηση της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης.

Οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αποδομούν ουσιαστικά τις υποστηρικτικές δομές ενώ παράλληλα δημιουργούν πολλά εμπόδια στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Αποδυναμώνεται η διεπιστημονική συνεργασία που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση.
  • Οι ΕΔΕΑΥ που μέχρι σήμερα λειτούργησαν σε ελάχιστα σχολεία, επανέρχονται, με κρίσιμο ρόλο, χωρίς όμως να αναφέρεται με ποιον τρόπο θα στελεχωθούν! Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζεται ότι δεν πρόκειται να συστήσει ΕΔΕΑΥ σε όσα σχολεία δεν έχουν και επιφορτίζει την υποστήριξη των μαθητών σε ομάδα που θα συστήσει ο Σύλλογος Διδασκόντων!!!
  • Εξαφανίζεται ο όρος διάγνωση – διαφοροδιάγνωση και αντικαθίσταται από τον όρο «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών».
  • Καταργούνται ειδικότητες και περιορίζεται ο ρόλος μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το προσωπικό των ΚΕΣΥ.
  • Μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης τεράστιο όγκο δουλειάς.
  • Χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για στελέχωση των ΚΕΣΥ πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες των εργαζομένων σε αυτά.

Γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω ότι απαξιώνονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν εξασφαλίζεται η πρόληψη και αποκατάσταση των δυσκολιών τους, ευθύνη την οποία το κράτος θέλει να μετακυλήσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς .

Συνάδελφοι,

εκτίμησή μας είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εκτός του ελέγχου, της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας που προωθεί, δημιουργεί παράλληλα  ένα πιο συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης, γραφειοκρατίας και ιεραρχίας. Ένα πιο σύνθετο, πιο δυσκίνητο και πιο δαιδαλώδες μεταξύ ομάδων, φορέων, προσώπων.  Δηλαδή εκτός του Συλλ. Διδασκόντων έχουμε επιπλέον το σχολικό συμβούλιο, ομάδες εκπαιδευτικών, ομάδες όμορων σχολείων, διεπιστημονικές ομάδες,  ομάδες που επικοινωνούν με το ΚΕΣΥ, το ΚΕΑ, συνεδριάσεις του Συλλ. Διδασκόντων για να συζητήσουν όσα συζήτησαν οι παραπάνω ομάδες και να κάνουν ανατροφοδότηση του αρχικού σχεδιασμού. Έτσι, θα επιχειρηθεί το εργασιακό 30ωρο να εφαρμοστεί στην πράξη πλέον.

Μεγάλη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος, που πρέπει να σημειωθεί,  αποτελεί η κατάργηση του ΠΔ152, το οποίο συγκαταλέγεται  στη μεγάλη συλλογή νομοθετημάτων για την αξιολόγηση που ακυρώθηκαν στην πράξη από τους αγώνες μας τα τελευταία 20 χρόνια.

Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι

Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα. Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 112(καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 152) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)



30 Μάη. «Ο καθένας είναι προϊόν των έργων του και η παθητικότητα όπως έστρωσε θα κοιμηθεί».

30 Μάη.  «Ο καθένας είναι προϊόν των έργων του και η παθητικότητα όπως έστρωσε θα κοιμηθεί».  

Οι τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις ΓΣΕΕ & ΑΔΕΔΥ, αγκαζέ με επαγγελματικούς φορείς κήρυξαν απεργία και “πανεθνική ημέρα δράσης”.

Η απεργία-πανεθνική δράση κηρύσσεται από την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ με την υπογραφή ενός Μνημονίου ταξικής συνεργασίας. Η μόνη υπογραφή που απουσιάζει είναι του ΣΕΒ, ο οποίος για λόγους κύρους και γοήτρου επέτρεψε να υπογράψουν οι πολιτικές σκιές του. (ΓΣΕΒΕ, ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΑΝΩΤΑΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ).

Το Μνημόνιο συναντίληψης της Κ.Σ. είναι προϊόν της απονομιμοποίησης στη συνείδηση των εργαζομένων των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων (η ΓΣΕΕ μας καλούσε να ψηφίσουμε ΝΑΙ στα Μνημόνια και πρόσφατα η ΑΔΕΔΥ συγκρότησε μνημονιακό προεδρείο ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ) που εκφράζει την πλήρη τους αδυναμία να γεμίσουν ακόμα και τους χώρους των απεργιακών συγκεντρώσεων. Αυτό το μεγάλο κενό, αποτέλεσμα της χρεοκοπημένης τους πολιτικής, έρχονται να το καλύψουν οι επαγγελματικοί φορείς με ηγεσίες πασοκοδεξιές και με πλήρη υποταγή των εργατικών ταξικών αιτημάτων στην ανόρθωση της καπιταλιστικής ελληνικής οικονομίας.

Οι ανάγκες της άρχουσας τάξης δεν εστιάζονται στο να βάλει εκ νέου ο εργαζόμενος πλάτη στο να βγει η χώρα από τη χρεοκοπία και το κεφάλαιο από το διεθνές αδιέξοδο: Σε μια διαρκώς επιδεινούμενη διεθνή αρένα (βλ. Πόλεμος στη Συρία, αποχώρηση Τραμπ από τη συμφωνία με Ιράν, κλιμάκωση εκατέρωθεν της έντασης στο Αιγαίο ή το εθνικιστικό παραλήρημα για την Δημοκρατία της Μακεδονίας), η Κ.Σ. βάζει πρώτο στόχο την ανόρθωση της πατρίδας (να μην ξεχνιόμαστε ότι πρόκειται για την καπιταλιστική πατρίδα των μνημονίων) και συνακόλουθα την υπεράσπισή της .

Τα αιτήματα της Κ.Σ. και ταξικής συνεργασίας είναι να ξαναστηθεί στα πόδια της η χρεοκοπημένη καπιταλιστική οικονομία με τη βοήθεια των εργαζομένων. Οι ίδιοι να μετριάσουν τις διεκδικήσεις τους αφού πρώτα προέχει η ανόρθωση της καπιταλιστικής οικονομίας.

Η εργατική τάξη και οι ταξικές της οργανώσεις πολιτικές, συνδικαλιστικές, κινήσεις πόλεις και αυτοοργανωμένες συλλογικότητες πρέπει να απορρίψουν το πρόγραμμα ταξικής συνεργασίας και υποταγής στο κεφάλαιο που εμπεριέχει το πρόγραμμα της “εθνικής ενότητας”.                       Το πρόγραμμα της Κ.Σ. είναι το πρόγραμμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την δίκαιη ανάπτυξη, δηλαδή την παραγωγική καπιταλιστική ανασυγκρότηση της οικονομίας και της κοινωνίας που θα διασφαλίζει την κερδοφορία του κεφαλαίου και από την οποία η εργατική τάξη ίσως πάρει κάποιο μερίδιο. Γι αυτό τα εξέχοντα στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν δίστασαν να υπογράψουν την περιβόητη συμμαχία.

Αντιγράφουμε από το Μνημόνιο ταξικής συνεργασίας: α) “Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας με γνώμονα ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για το μετασχηματισμό του παραγωγικού προτύπου της χώρας”.

β) “Κοινωνικό Κράτοςπου παρέχει δίχτυ ασφαλείας για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες .          γ)Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα ενισχύουν την υγιή επιχειρηματικότητα, τον παραγωγικό σχεδιασμό και το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας”.

δ) “Δημόσιο σύγχρονο, αποτελεσματικό, ψηφιακό, αξιοκρατικό, δημοκρατικό και βιώσιμο με σεβασμό στα δικαιώματατων πολιτών και των λειτουργών του. Εξάλειψη των αντιαναπτυξιακών, διαρθρωτικών και γραφειοκρατικών εμποδίων” κλπ.

Δεν τίθεται καν το ζήτημα του χρέους, το ζήτημα των τραπεζών, το ζήτημα της ΕΕ, του ΔΝΤ και των Μνημονίων. Ίσως γιατί στις 20 Αυγούστου, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση θα έχουμε βγει από αυτά!

Πότε οι τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις βρέθηκαν επικεφαλής του κινήματος τα τελευταία δέκα χρόνια;                                                                                                                                        Αυτή η άθλια υποταγή τους και η προσχώρησή τους στα Μνημόνια, παρά τις απεργίες που κήρυσσαν κατά καιρούς και ήταν η αναγκαία βαλβίδα εκτόνωσης της οργής, είναι σήμερα η πηγή της κρίσης τους. Η κρίση τους όμως δεν θα ξεπεραστεί με μέτωπα του τύπου ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ και την έγγραφη προσχώρησή τους στο κυβερνητικό πρόγραμμα των Βρυξελλών.

Στις 12 Γενάρη, όταν ψηφίζονταν τα νέα προαπαιτούμενα μαζί και ο αντισυνδικαλιστικός νόμος για την απεργία, ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ αρνήθηκαν να κηρύξουν απεργία, καθήκον το οποίο ανέλαβε ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων, το ΠΑΜΕ και όποιο σωματείο έβλεπε το διαρκές έγκλημα. Εκ των πραγμάτων δημιουργήθηκε ένα άλλο κέντρο λήψης αποφάσεων για τον απεργιακό αγώνα.

Στην ίδια λογική πρέπει να προχωρήσουμε και σήμερα .

Απέναντι σε αυτήν την τεράστια παγίδα που στήνεται πρέπει να απαντήσουμε με αποφασιστικότητα τινάζοντας στον αέρα την «Κοινωνική Συμμαχία».

Το εργατικό κίνημα ξαναγεννιέται από τη στάχτη του, στους χώρους δουλειάς, στις συνοικίες. Οι μικρές ομάδες, θα πληθαίνουν κάθε μέρα έξω και εναντίον των κατά παράδοση οργανώσεων, θα συνεχίζουν να είναι παρόντες και να δουλεύουν για το μαχητικό αυτοοργανωμένο συνδικαλισμό, γράφοντας στη σημαία τους το αθάνατο σύνθημα, της Πρώτης Διεθνούς ότι η απελευθέρωση των εργαζομένων είναι έργο αυτών των ιδίων των εργαζομένων, θα έχουν για το μέλλον της ανθρωπότητας απείρως μεγαλύτερη σημασία από τους αριθμούς των ψήφων ή των βουλευτών των κάθε είδους αριστερών ή κομμουνιστικών κομμάτων.

30 του Μάη απεργούμε:

Για την ανατροπή του «μνημονιακού κεκτημένου»

Για τη διάλυση της «Κοινωνικής Συμμαχίας»,

  Για ενα μαχητικό αυτοοργανωμένο συνδικαλισμό κόντρα στις  ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ.

Χρήστος Κανδηλώρος , μέλος του ΔΣ, εκλεγμένος με  την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση& συνεργασία εκπαιδευτικών. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΏΣΕΙΣ

Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΔΟΕ και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ: Παρασκευή 2 ΜάρτηΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΓΩΝΑ

 

            ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

                  & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  «ΑΛΕΞ.ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ»  

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣΠ.Ε.

 

Χαιρετίζουμε αγωνιστικά τις μαζικές και δυναμικές συγκεντρώσεις που πραγματοποίησαν την Παρασκευή 2 Μάρτη χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα ενάντια στην πολιτική της αδιοριστίας και των μηδενικών διορισμών, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ. Συγκεντρώσεις που είναι υπόσχεση για διαρκή αγώνα για όλα τα προβλήματα της εργασίας και της εκπαίδευσης. Χαιρετίζουμε τους εκπαιδευτικούς που ταξίδεψαν αμέτρητα χιλιόμετρα από όλες τις άκρες της χώρας για να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο της Αθήνας, στο οποίο πήραν μέρος πάνω από 2000 συνάδελφοι, αναπληρωτές και μόνιμοι.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σε μια πρωτοφανή επίδειξη πολιτικού αυταρχισμού, ανέλαβαν την ευθύνη να χτυπήσουν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, να ματώσουν για μια ακόμα φορά τους εκπαιδευτικούς, να αντιμετωπίσουν τους αγώνες μας με ΜΑΤ, ξύλο και δακρυγόνα. Όμως το εκπαιδευτικό κίνημα δεν λύγισε μπροστά στην  πολιτική  καταστολής. Με αποφασιστικότητα και η μαχητικότητα, οι συγκεντρωμένοι εκπαιδευτικοί έσπασαν την τρομοκρατία, μπήκαν στο Υπουργείο Παιδείας, πραγματοποίησαν κατάληψη και μαζικότατη Συνέλευση Αγώνα στην οποία συμμετείχαν εκατοντάδες συνάδελφοι.

Η σημερινή ιστορική κινητοποίηση δείχνει με σαφήνεια ότι ο κόσμος της αναπλήρωσης και της αδιοριστίας, βρίσκεται σε αγωνιστική ανάταση και διεκδικεί αποφασιστικά μαζικούς διορισμούς απέναντι στις μνημονιακές πολιτικές. Είναι οι συνάδελφοί μας που έχουν εγκαταλείψει οικογένειες και σπίτια για να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο στις εσχατιές της χώρας, που κάθε Ιούνιο απολύονται και κάθε Σεπτέμβρη ταξιδεύουν με μια βαλίτσα για άλλη περιοχή της χώρας, είναι οι συνάδελφοί μας που έμειναν άστεγοι την αρχή της χρονιάς στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, είναι οι συνάδελφοί μας που όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η σημερινή τους αρνούνται το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία και τους καταδικάζουν στη μόνιμη αναπλήρωση, στην εργασιακή ομηρία και την ανασφάλεια. Είναι οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές που δείχνουν το πείσμα για κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και την αποφασιστικότητα της νέας γενιάς εκπαιδευτικών, που εισβάλλουν με ορμή στα άδυτα του Υπουργείου για να επιβάλουν το δίκιο τους. Είναι οι δεκάδες αναπληρωτές από επιτροπές αγώνα, οι δεκάδες εκπρόσωποι από Συλλόγους ΠΕ- ΕΛΜΕ που πήραν το λόγο και μίλησαν για τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και την ανάγκη οργάνωσης του αγώνα.

Τα αιτήματα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για διορισμό όλων των αναπληρωτών – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά, για εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων, αποτελούν τον πυρήνα των διεκδικήσεων αυτού του κόσμου και ταυτόχρονα, αμφισβητούν έμπρακτα τα μνημονιακά δεσμά και την κυβερνητική πολιτική. Αυτά τα αιτήματα οφείλουν να συνδεθούν με την κοινωνική αναγκαιότητα για μαζικούς διορισμούς ώστε να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο και με τους αγώνες ενάντια στις πραγματικές αιτίες της σημερινής κατάστασης, ενάντια στο σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων που συρρικνώνουν και διαλύουν το δημόσιο σχολείο και περικόπτουν θέσεις εργασίας (συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, υψηλός αριθμός μαθητών στις τάξεις, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79 κλπ.)

Η σημερινή κινητοποίηση ήταν μόνο η αρχή. Ο αγώνας μας πρέπει να κλιμακωθεί.

Στηρίζουμε την απόφαση της Συνέλευσης Αγώνα που πραγματοποιήθηκε μέσα στο Υπουργείο Παιδείας για αγωνιστική κλιμάκωση με νέο πανελλαδικό συλλαλητήριο και απεργιακή κινητοποίηση την επόμενη Παρασκευή 9 Μάρτη.

Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καλέσουν άμεσα Γενικές Συνελεύσεις, να συγκροτήσουν παντού επιτροπές αναπληρωτών και να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις. Να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, όπως έκαναν και με τη σημερινή κινητοποίηση, να συντονίσουν τη δράση τους και να οργανώσουν τον αγώνα από τα κάτω.

Καλούμε τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αποφασίσουν ΑΜΕΣΑ απεργιακή κινητοποίηση και πανελλαδικό συλλαλητήριο την επόμενη Παρασκευή.

Σήμερα φεύγουμε από το Υπουργείο Παιδείας με μια υπόσχεση: ότι θα επιστρέψουμε, πιο μαζικά, πιο μαχητικά, πιο αποφασιστικά. Μέχρι τη νίκη.

«Κάτι μας λέει πως οι επιθυμίες μας είναι επιθυμίες πολλών και πάμε να τους βρούμε»

Ιστορίες του γερο-Αντόνιο, Subcomandante Marcos

Δανιήλ Μαρία

Καρυώτης Δημήτρης

Μαριόλης Δημήτρης

Παπαθανασίου Αργύρης

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΓΩΝΑ :

Απόφαση της συνέλευσης αγώνα

που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της κατάληψης του Υπουργείου Παιδείας

από τους διαδηλωτές στις 2 Μάρτη

1.                 Η συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της κατάληψης χαιρετίζει τους πάνω από 2000 διαδηλωτές που κατέκλισαν το Υπ. Παιδείας στη μεγαλύτερη και μαχητικότερη συγκέντρωση των τελευταίων χρόνων με πολύ μεγάλη συμμετοχή αναπληρωτών.

2.                 Καταγγέλλει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τον Υπ. Παιδείας που όχι μόνο αγνόησε τους εκπαιδευτικούς και απουσίαζε σε μια προγραμματισμένη εδώ και ένα μήνα κινητοποίηση αλλά εξαπέλυσε ένα όργιο καταστολής με τα ΜΑΤ να χτυπάνε απρόκλητα τους διαδηλωτές εκπαιδευτικούς και να τους πνίγουν στα χημικά.

3.                 Οι  διαδηλωτές εκπαιδευτικοί με την μαχητικότητα και αποφασιστικότητά μας σπάσαμε την τρομοκρατία στην πράξη. Επιβάλαμε την αποχώρηση των ΜΑΤ και προχωρήσαμε σε κατάληψη του Υπουργείου Παιδείας.

4.                 Η συνέλευση συμφώνησε ομόφωνα στα αιτήματα που πρέπει να προτάξουμε στον αγώνα που είναι :

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών στην εκπαίδευση.
  • Διορισμός, τώρα, όλων των αναπληρωτών με έστω και μία σύμβαση που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
  • Όχι στο προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ για το σύστημα πρόσληψης. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 3848.
  • Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς
  • Ανατροπή του εκπαιδευτικού Μνημόνιου κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ

4. Η σημερινή κινητοποίηση ήταν η αρχή. Συνεχίζουμε ακόμα πιο αποφασιστικά τον αγώνα μέχρι τη Νίκη.

  • Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία να προχωρήσουν τις επόμενες μέρες σε ΓΣ και σε συγκρότηση επιτροπών αγώνα αναπληρωτών.
  • Καλούμε σε οργάνωση 24ωρης πανεκπαιδευτικής απεργίας και σε οργάνωση νέου ακόμα πιο μαζικού πανεκπαιδευτικού συλλαλητήριου στο Υπ. Παιδείας και προτείνουμε γι’ αυτό την επόμενη Παρασκευή 9 Μάρτη.

Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να αποφασίσουν και να καλύψουν τους εκπαιδευτικούς με την απόφαση για απεργία.

Καλούμε τους συλλόγους να αποφασίσουν και να οργανώσουν την κινητοποίηση αυτή μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες.

2 Μάρτη 2018

2 Μάρτη 2018